بدست آوردن اقامت قزاقستان با سرمایه گذاری 300 هزار دالری

© Photo / President of the Ukraine Press-Service/ Nikolay LazarenkoГород Астана
Город Астана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
قزاقستان قصد دارد برای شهروندان خارجی که به میزان 300 هزار دالر در این کشور سرمایه گذاری می‌کنند، مجوز اقامت صادر کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان گفت: در صورت سرمایه گذاری 300 هزار دالری شهروندان خارجی در این کشور برای آنها مجوز اقامت صادر می‌شود.
قزاقستان صادرات گندم را به افغانستان به میزان پیشین آن می‌رساند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2022
قزاقستان صادرات گندم را به افغانستان به میزان پیشین آن می‌رساند
این مقام قزاق مطلب فوق را ضمن پاسخ به درخواست فراکسیون پارلمانی "آق ژال" بیان کرد.
وی گفت: در مرحله کنونی لایحه‌ای با هدف فراهم کردن امکان اخذ روادید 10 ساله با حق اقامت برای بازرگانان خارجی که در اقتصاد قزاقستان بیش از 300 هزار دالر سرمایه گذاری می‌کنند، در حال تهیه است.
وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان تصریح کرد: در درجه اول سرمایه گذاری در تاسیس کارخانجات، راه اندازی تولید صنعتی محصولات با ارزش افزوده بالا، فناوری‌های جدید و ارائه خدمات، یعنی سرمایه گذاری‌هایی که درآمدهای مالی اضافی به بودجه به صورت مالیات و ایجاد فرصت‌های شغلی را به همراه دارند، مد نظر قرار داده می‌شود.
ژومانگارین با تاکید بر تلاش‌های دولت قزاقستان جهت بهبود فضای سرمایه گذاری، گفت: به منظور ساده‌سازی روند اخذ ویزای سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران غیرمقیم، اصلاحاتی به دستور وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان ارائه شده و زمان درخواست صدور روادید از 5 به 3 روز کاری کاهش پیدا کرده است.
یادآوری می کنیم، که در جریان نیمه اول سال 2022 سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصادی قزاقستان به 14.5 میلیارد دالر رسید که در قیاس با دوره مشابه یک سال پیش 28.2 درصد بیشتر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала