- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وقوع چندین انفجار در نیکولایف

© Sputnik / Sergei Averin /  مراجعه به بانک تصاویر وقوع چندین انفجار در نیکولایف
وقوع چندین انفجار در نیکولایف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
عضو شوید
رسانه های محلی اوکراین از وقوع چندین انفجار پی‌هم در نیکولایف خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های محلی اوکراین از شیده شدن صدای انفجار های پی‌هم در " نیکولایف" خبر می‌دهند.
کانال های تلگرام اعلام کردند که در سطح شهر و منطقه هشدار هوایی اعلام شده است.
در همین حال مقامات نیکولایف می‌گویند که شب هنگام در منطقه کریووی روگ در منطقه دنیپروپتروفسک، یک شرکت صنعتی و یکی از تأسیسات زیرساخت انرژی مورد اصابت قرار گرفته است، به گفته مقامات، خسارت جدی به این اماکن وارد شده است.
در سطح شهر و منطقه هشدار هوایی اعلام شده است.
پیش از این هشدار هوایی در منطقه دنپروپتروفسک و در بخشی از منطقه زاپروژیا اعلام شده است.
علاوه بر این، گزارش های ادارات منطقه ای تأیید می کند که در مناطق کیرووگراد، پولتاوا، چرکاسی و اودسا اوکراین نیز هشدار هوایی اعلام شد.
پیش از این، نیروهای مسلح روسیه یک حمله گسترده با سلاح های دقیق دوربرد به اهداف سیستم های کنترل نظامی، ارتباطات و انرژی اوکراین وارد کردند. وزارت دفاع تاکید کرد که هدف این حمله محقق شد و تمام اماکن تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی با اعضای دائم شورای امنیت این کشور گفت، حملات روسیه به زیر ساخت های حیاتی و مهم اوکراین پاسخی بود به حمله تروریستی به پل کریمه و سایر حملات که توسط سرویس های ویژه رژیم کی‌یف ترتیب داده شده بودند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала