عربستان سعودی تصمیم اوپک پلاس با انگیزه سیاسی را رد می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг ОПЕК на заседании в Вене
Флаг ОПЕК на заседании в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان پیشینه سیاسی تصمیم کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و جهت‌گیری آن علیه برخی کشورها را تکذیب می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "دولت پادشاهی عربستان سعودی این اظهارات را که مبنای آن واقعیات نیست با تکیه بر تلاش برای ارائه تصمیم اوپک + فراتر از چارچوب های صرفا اقتصادی است، کاملاً رد می‌کند. این تصمیم به اتفاق آرا توسط همه کشورهای عضو تصویب شد. به تعویق انداختن این تصمیم به مدت یک ماه که از سوی امریکا پیشنهاد شده بود، پیامدهای اقتصادی منفی خواهد داشت".
در همان زمان، وزارت امور خارجه عربستان به حمایت از قطعنامه های مربوط به وضعیت اوکراین و اصولی که در قلب منشور سازمان ملل در مورد حاکمیت کشورها قرار دارد، اشاره کرد.
این وزارتخانه افزود: عربستان سعودی روابط خود با واشنگتن را یک رابطه استراتژیک می داند که منافع دو کشور را تامین می‌کند.
هفته گذشته، کشورهایی که بخشی از توافق اوپک پلاس هستند تصمیم گرفتند تولید نفت خود را از نوامبر به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند و این توافق را تا پایان سال 2023 تمدید کردند که باعث نارضایتی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا شد، واشنگتن تمایل خود را برای بازنگری در سیاست خود در قبال عربستان سعودی اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала