رینا امیری: برخورد طالبان با زنان معترض در کابل وحشی‌گری است

© https://twitter.comروزنامه‌ صباح: افغانستان به سمت یک جنگ داخلی بزرگ می رود
روزنامه‌ صباح: افغانستان به سمت یک جنگ داخلی بزرگ می رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان، رفتار خشونت‌ بار طالبان علیه تظاهرات‌کننده‌ گان زن در پیوند به قربانیان رویداد آموزشگاه کاج را "وحشی‌گری" توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان، رفتار خشونت‌ بار طالبان علیه تظاهرات‌کننده‌ گان زن در پیوند به قربانیان رویداد آموزشگاه کاج را "وحشی‌گری" و نشان "ضعف و ترس" طالبان توصیف کرده است.
او روز شنبه، ۹ میزان، در توییتی نوشته است: "چنین وحشی‌گری علیه مادران عزادار، نشان‌دهنده ضعف و ترس است، نه قدرت و اقتدار."
امیری با بازنشر پیام یوناما، افزوده است که ادعای حکمرانی "معتبر" باید با اقداماتی برای محافظت از آسیب‌پذیرترین افراد همراه باشد، نه این‌که به گفته او با سرکوب، خشونت و ارعاب، پاسخ داده شود.
پیشتر دفتر هیات معاونت سازمان ملل (یوناما) در مورد به خشونت کشیده شدن اعتراضات در کابل، تاکید کرده بود که طالبان استفاده از سلاح برای جلوگیری از اعتراضات مسالمت‌آمیز را توقف دهند.
گفتنی است که شماری از زنان و دختران امروز، در اعتراض به حمله انتحاری روز جمعه بر دانش‌آموزان مرکز آموزشی کاج، در کابل راه‌پیمایی کردند که از سوی طالبان سرکوب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала