کارشناس: ذخایر تسلیحات آمریکا رو به اتمام است

© Photo / U.S. Air Force / Roland Balikکمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین
کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
کارشناس نزامی ادعا کرد که در پی فرستادن شمار قابل توجهی تسلیحات آمریکایی به اوکراین، انبارهای سلاح ارتش آمریکا درحال خالی شدن هستند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از کارشناسان نظامی نوشت: در پی ارسال مقادیر زیاد تسلیحات گوناگون به اوکراین ایالات متحده آمریکا و اروپا عملاً ذخایر تسلیحات خود را خالی نموده اند.
این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش داد: "در زمان صلح و قبل از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا سالانه 30 هزار گلوله برای توپخانه‌های خودکششی هویتزر 155 میلی متری تولید می‌کرد، که اکنون برای مصرف فقط 2 هفته نظامیان اوکراینی کافی است".
"دِیو دِس‌روش" دانشیار و پژوهشگر ارشد نظامی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا در این‌باره گفت: "اگر آمریکا تولید جدیدی نداشته باشد، فارغ از اینکه ماه‌ها طول می‌کشد تا تولید را افزایش دهد، نمی‌تواند ارتش اوکراین را تامین کند".
سی‌ان‌بی‌سی با بیان اینکه تسلیحات و مهمات اروپا نیز رو به اتمام است، به نقل از "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد: "ذخایر نظامی اکثر کشورهای اروپایی عضو ناتو اگر نگوییم کاملا تخلیه شده، اما به اتمام نزدیک شدند، زیرا ما سلاح‌های زیادی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دادیم".
به باور کارشناسام پر کردن انبارهای ایالات متحده با سلاح‌های جدید نیز سال‌ها طول خواهد کشید.
پیش از این نیز پنی هناره، وزیر دفاع نیوزیلند گفت که درخواست‌های اوکراین برای حمایت نظامی با ذخایر فعلی نیوزیلند مطابقت نداشته و نیوزیلند چیزهایی که اوکراین درخواست کرده را ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала