نگرانی قطر از آینده ناروشن افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани на пресс-конференции
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
عضو شوید
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر می‌گوید که هیچ آینده روشنی تا حال پیش روی افغانستان وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزیر خارجه قطردر حاشیهٔ هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دوحه نیوز گفته است که قطر به جامعه جهانی مشوره داده است تا طرحی برای آینده افغانستان تنظیم کنیم.
او می‌افزاید که نگران افزایش بحران بشری، اقتصادی و فعالیت‌های گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان است.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، گفته است: "تا اکنون هیچ راه برای افغانستان روشن نیست. مشوره ما به جامعه جهانی این است که نیاز به ایجاد یک طرح برای جلو رفتن است و این که شرایط برای مقام‌های کنونی کدام‌ها استند و ما به عنوان جامعه جهانی می‌توانیم آن را فراهم بسازیم؛ اما در نبود یک نقشه راه فکر می‌کنم اوضاع در افغانستان نگران کننده خواهد ماند ما گواه افزایش بحران بشری، اقتصادی بوده‌ایم".
شماری از آگاهان به این باور استند که نهادهای حقوق بشری و حکومت‌های غربی برای رعایت حقوق بشر در افغانستان بر طالبان فشار می‌آورند.
پیش از این، مسوولان طالبان خواست‌های جامعه جهانی را در باره تشکیل حکومت همه‌شمول و فراهم کردن زمینه آموزش و کار بر بانوان مداخله در مسایل داخلی افغانستان گفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала