ترانزیت بین چین-قرغیزستان-ازبکستان-افغانستان آغاز شد

© Sputnik / Alexandr KryazhevГрузовой поезд следует по одному из ответвлений Транссибирской железнодорожной магистрали в Новосибирской области
Грузовой поезд следует по одному из ответвлений Транссибирской железнодорожной магистрали в Новосибирской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
عضو شوید
در این هفته فعالیت قطار ترانسپورتی متشکل از کانتینرهای تجارتی در مسیر جدید ترانزیتی کاشغر - اوش - اندیجان - گلابه - حیرتان (چین - قرقیزستان - ازبکستان - افغانستان) آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، قطار ریل ترانسپورتی متشکل از 12 کانتینر،از مسیر ازبکستان به طرف افغانستان حرکت کرد که در آن کالاهای تولید گردیده چین بود و از طریق استیشن ریل اوش (قرقیزستان) این کانتینرها بر روی سکوهای نصب شده متعلق به قرغیزستان بارگیری شدند.
Запуск движения грузовых поездов по Крымскому мосту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
مسیر جدید خطوط ریل از چین به افغانستان
خاطرنشان می گردد که 70 % برای حمل و نقل کالا در خاک ازبکستان و تا 50 % در قلمرو سایر کشورهای کریدور چند وجهی به افغانستان تخفیف داده می شود.
در این ارتباط یحیی چاوش آگاه سیاسی ابراز نظر نموده گفت که چندی قبل فعالیت های ترانزیتی بین چین-قرغیزستان-ازبکستان و افغانستان امضا شد که در این قرارداد هییت امارات اسلامی افغانستان اشتراک داشت و میتوان گفت که این روند به نفع افغانستان می باشد. مدت زمان ترانزیت بین چین و افغانستان که سابق از طریق پاکستان صورت می گرفت، دو ماه طول می کشید. انتقال اموال تاجران افغان در بنادر کراچی، تورخم و اسپین بولدک با مشکلات روبرو می شد. منبعد انتقال اموال راحتتر خواهد شد که در عرصه تجارت افغانستان بسیار مهم است. با آغاز فعالیت مسیر جدید ترانزیت اموال افغانستان، مشکلات ما راحت می شود.
وی افزود: "تا جایی که من اطلاع دارم، دیروز اولین قطار بار از طریق بندر ازبکستان داخل افغانستان شد. این روند هم به نفع تاجران افغانی و هم به کشور های همکار مانند چین، قرغیزستان و ازبکستان می باشد. می خواهم به همه افغان ها این روند را تبریک بگویم که تاثیرات مثبت آنرا در نزدیکی ها حس خواهیم کرد".
Ситуация в Токио, где из-за землетрясения на востоке страны, было зарегистрировано более 700 тысяч случаев отключения света, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
بیرون شدن قطار تیزرو از ریل در جاپان در اثر زلزله
جنرال افغان که نخواست اسم‌اش علنی گردد در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: "این که مسیر تجارتی مستقیم به کشورهای همسایه چون ازبکستان-قرغیزستان و چین به افغانستان باز گردیده، به اقتصاد دولت فعلی بسیار حیاتی است. اکنون ما می توانیم اموال خود را به سریع وقت به مشتریان خود تحویل دهیم و اموال مورد ضرورت خود را عاجل به افغانستان انتقال دهیم. فعالیت خطوط ریل چین-قرغیزستان-ازبکستان - افغانستان به نفع همه ما می باشد. دیگر این که با فعالیت بیشتر، ما می توانیم فعالیت های اجتماعی و رابط بهتر را با همسایگان خود داشته باشیم".
جنرال افزود که بلاخره اقتصاد افغانستان زنده خواهد شد. ما منابع زیاد طبعی داریم و می توانیم به همسایه های در به دیوار خود روابط همه جانبه تجارتی و فرهنگی داشته باشیم که باعث رشید همه عرصه های زندگی می گردد. ‌
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала