بورل: اتحادیه اروپا سرراست در درگیری اوکراین دخالت نخواهد کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky  /  مراجعه به بانک تصاویر Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель
Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
عضو شوید
رئیس دیپلماسی اروپا گفت، که اتحادیه اروپا از اوکراین پشتیبانی خواهد کرد، اما مستقیماً در درگیری شرکت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی در یک نشست توجیهی گفت: اتحادیه اروپا در درگیری در اوکراین شرکت نخواهد کرد - به کمک نظامی به کیف ادامه خواهد داد و سیاست تحریم‌های ضد روسیه را دنبال خواهد کرد.
بورل گفت: "این اتفاق نخواهد افتاد - ما در جنگ شرکت نمی کنیم و شرکت نخواهیم کرد. ما مستقیماً شرکت نمی کنیم. ما از اوکراین (با تدارکات نظامی) پشتیبانی خواهیم کرد. دستور العمل در بخش پشتیبانی نظامی، اقتصادی، فردی و تحریم ها یکسان است".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
بورل: کاهش گاز روسیه را برای اتحادیه اروپا دشواراست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
بورل: کاهش گاز روسیه برای اتحادیه اروپا دشواراست
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارچ، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت. پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه فدراسیون روسیه به‌ویژه منابع انرژی روسیه اعمال کردند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه راهبردی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала