شکنجه و دستگیری شماری از باشندگان ولسوالی بهسود میدان وردک از سوی طالبان

© Sputnikوردک
وردک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2022
عضو شوید
منابع محلی از دستگیری و شکنجه شماری از باشندگان ولسوالی بهسودد در جریان بازرسی خانه‌ها در منطقه کجاب ولسوالی مرکز بهسود میدان‌وردک از سوی جنگجویان گروه طالبان خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز چهارشنبه ۳۰ سنبله می گویند، که جنگجویان گروه طالبان از دو شب پیش تلاشی خانه‌ها در این منطقه را آغاز کردند و باشندگان منطقه را به اتهام پیوند با جبهه مقاومت مردمی، به رهبری عبدالغنی علی‌پور، مورد آزار و لت‌وکوب قرار داده‌اند.
برپایه معلومات منابع، طالبان باشندگان منطقه را زیر فشار قرار داده‌اند تا بگویند، که نیروها و فرماندهان جبهه مقاومت مردمی در کجا هستند و چه کسانی با این جبهه پیوند و همکاری داشته‌اند.
پیام تازه ای علیپور درباره ساختار نظام افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2021
پیام تازه ای علیپور درباره ساختار نظام افغانستان
آنان همچنان چند تن از باشندگان کجاب را لت‌وکوب کرده‌اند تا درباره این‌که چه کسانی در این منطقه اسلحه و مهمات دارند، به طالبان معلومات دهند.
بر پایه معلومات منابع، جنگجویان گروه طالبان شماری از بزرگان منطقه، دهقانان و کارگران را نیز بازداشت کرده و برای بازجویی به ولسوالی برده‌اند.
برپایه معلومات منابع، شماری زیادی از جوانان این منطقه که هیچ ارتباطی با جبهه مقاومت نداشتند و عضو نیروهای امنیتی نیز نبودند، به دلیل ترس از طالبان این منطقه را پیش از این ترک کرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که کجاب منطقه وسیعی در مرکز ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک است که شامل چندین قریه می‌شود و صدها خانواده در آن‌ زندگی می‌کنند.
فرمانده علی پور در زمان حکومت پیشین اگرچه در برابر گروه طالبان می رزمید، اما از سوی دولت وقت هم زیر فشار قرار داشت و یکبار به دستور اشرف غنی رئیس جمهور گریزی به بهانه این که نیروهای جبهه مقاومت برای عدالت به رهبری علی پور یک هلیکوپتر را سرنگون کرده است، لشکر کشی کرد، که از سوی نیروهای دولت پیشین دها تن افراد ملکی در این لشکرکشی زخمی و کشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала