پوتین: روسیه برای تقویت ثبات در خاورمیانه و افریقا به کارش ادامه خواهد داد

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин принял участие в VII Восточном экономическом форуме
Президент РФ В. Путин принял участие в VII Восточном экономическом форуме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه های سفیران خارجی از تلاش روسیه برای تقویت ثبات در خاورمیانه و شمال افریقا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه ها به سفیران خارجی گفت: روسیه به تلاش برای تقویت ثبات در خاورمیانه، شمال افریقا و منطقه صحرا-ساحل ادامه خواهد داد.
پوتین گفت: "تعامل روسیه با جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر ماهیت یک مشارکت راهبردی است. ما در ماه مارچ سال روان شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن گرفتیم، از تبون رئیس جمهور الجزایر دعوت کردیم تا از روسیه بازدید کند. الجزایر دومین کشور بزرگ افریقا است. شریک تجاری افریقا از نظر تجارت و همکاری های تجاری و اقتصادی به طور فعال و همچنین روابط در سایر زمینه ها از جمله نظامی-فنی و بشردوستانه به توسعه خود ادامه می دهد".
Президент РФ Владимир Путин на саммите Шанхайской организации сотрудничества в Самарканде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
پوتین: حرکت به سمت یک جهان چندمرکزی طرفداران بیشتری را به خود جلب می کند
وی خاطرنشان کرد: روسیه از خط متعادل الجزایر در امور منطقه ای و بین المللی حمایت می کند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما به همکاری برای تقویت ثبات در خاورمیانه، شمال افریقا و منطقه صحرا-ساحل ادامه خواهیم داد.
او افزود: "پیوندهای دوستانه با مصر به طور مداوم مطابق با توافقنامه اساسی درباره مشارکت همه جانبه و همکاری راهبردی امضا شده در سال 2018 ایجاد می شود. ما این کشور را به عنوان یکی از مهمترین شریکها در افریقا و جهان عرب می دانیم، ما در تماس دائمی با رئیس جمهور السیسی هستیم. کمیسیون بین دولتی فعالانه کار می کند و به رشد تجارت کمک می کند که در نیمه اول سال بیش از 40 درصد افزایش یافته است".
به گفته وی، پروژه های مشترک بزرگی مانند ساخت نیروگاه هسته ای الدبعه و ایجاد منطقه صنعتی روسیه در نزدیکی کانال سوئز در حال اجراست. همچنین یک "گفتگوی سیاسی منظم، هماهنگی نزدیک سیاست خارجی" وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала