سفیر ایران: روزانه حداقل 6 هزار پناهجوی افغان راهی ایران می‌شوند

© Photo / U.S. Embassy Kabulمهاجرین افغان
مهاجرین افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
عضو شوید
بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل گفته که روزانه دست‌کم شش هزار شهروند افغانستان وارد ایران می‌شوند. به گفته وی، نزدیک به نیمی از این افراد کسانی‌ هستند که به شکل قاچاق و بقیه با ویزا وارد این کشور می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، امینیان گفته کسانی که به شکل غیرقانونی به ایران می‌روند درگیر مشکلات قاچاق انسان می‌شوند و با کمبود خدمات روبرو هستند.
آقای امینیان در دیدار با وزیر امور مهاجرین طالبان گفته است که راه‌حل کاهش مهاجرت افغان‌ها ایجاد فرصت‌های کاری در داخل افغانستان است و این کشور آماده است با حکومت جدید افغانستان در این عرصه همکاری کند.
خلیل‌الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین کشور در این دیدار گفته است برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر به تجهیزات قوی و استقرار نیروهای ویژه نظامی در مرز میان دو کشور نیاز است که به گفته او با همکاری هر دو کشور این کار امکان‌پذیر است.
گفتنی است که ایران در غرب و پاکستان در شرق افغانستان از مقاصد عبوری برای آن عده از پناهجویانی است که به دلیل فقر و ناامنی در کشور و در تلاش برای رسیدن به کشورهای سومی از آن‌ها استفاده می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала