رسانه: امریکا می‌خواند افغان‌هایی تخلیه شده را از کوزوو به سورینام منتقل کند

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEАмеркианский военный в аэропорту Кабула
Амеркианский военный в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2022
عضو شوید
منابع به وال استریت ژورنال گفته اند که ایالات متحده مذاکراتی را بر سر انتقال افغان‌های باقی‌مانده در پایگاه امریکایی در کوزو به سورینام آغاز کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌گوید: مقامات امریکا در حال مذاکره بر سر انتقال افغان‌های باقی‌مانده در کوزوو به ایالت سورینام در امریکای لاتین هستند.
گفته می‌شود افغان‌هایی که احتمال آن می‌رود به سورینام منتقل شوند شامل کسانی هستند که نتوانستند شرایط ورود به ایالات متحده را برآورده کنند.
مارتن شالکویک، سفیر سورینام در امریکا تایید کرده که مذاکرات بر سر این موضوع با امریکا در مرحله مقدماتی است.
شالکویک افزود: ما در حال بررسی هستیم. به‌طور کلی، سورینام کشوری است که مردم به سرعت می‌توانند در آن خود را با شرایط سازگار کنند.
در همین حال وزارت خارجه امریکا از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است. این نشریه می‌نویسد که سخنگوی وزارت خارجه در ایمیلی نوشت: "وزارت امور خارجه در حال مذاکره منظم با متحدان و شرکا در مورد یافتن راه‌ حل‌های ایمن و داوطلبانه برای اسکان مجدد افغان‌هایی است که راهی به ایالات متحده ندارند".
در مجموع، امریکایی‌ها بیش از صد هزار افغان را در جریان خروج نیروها از افغانستان در سال 2021 میلادی تخلیه کردند. از این تعداد، 76 هزار نفر به امریکا رفتند و بیشتر بقیه به کانادا، بریتانیا و آلمان فرستاده شدند.
Солдаты французской армии в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
موافقت کانادا با پذیرش 1500 پناهنده افغان از اردوگاه‌های امارات
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала