- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

رسانه: امریکا مخالفت تحویل موشک های دوربرد به اوکراین است

© AFP 2023 / Saul Loeb Вид на здание Пентагона в Вашингтоне, США
Вид на здание Пентагона в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2022
عضو شوید
مقامات پنتاگون می گویند که طرف اوکراینی ممکن است از موشک های بالستیک ATACMS علیه اهداف و تاسیسات در روسیه استفاده کند که ممکن است منجر به تشدید تنش شود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه NBC به نقل از منابع خود گزارش می دهد که مقامات ارشد وزارت دفاع امریکا با تحویل موشک های دوربرد به اوکراین مخالف هستند.
در خبر منتشره در این شبکه تلویزیونی گفته می شود : "دولت [جو] بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، درخواست اوکراین برای تحویل موشک‌های دوربرد را به دلیل ترس از اینکه ممکن است این کار واکنش خطرناک روسیه را برانگیزد، لغو کرده و مقامات ارشد پنتاگون مخالف این ایده هستند".
Здание Пентагона в городском округе США Арлингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
پنتاگون آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای محافظت از جاپان است
به گفته مقامات پنتاگون، طرف اوکراینی ممکن است از موشک های بالستیک ATACMS علیه اهداف و تاسیسات در روسیه استفاده کند که ممکن است منجر به تشدید تنش شود.
پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که تحویل احتمالی موشک های دوربرد آمریکا به اوکراین، واشنگتن را به یکی از طرف های مستقیم درگیری تبدیل می کند و در این صورت مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که با تمام ابزارهای موجود از خاکش دفاع کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала