تشریح سناریوی جنگ‌ هسته‌ای روسیه و ناتو

© Depositphotos.com / CurraheeshutterЯдерный взрыв
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2022
عضو شوید
هفته‌نامه امریکایی یوزویک به نقل از الکس گلیزر، دانشیار دانشگاه پرینستون و یکی از خالقان شبیه ساز برخورد به نام "طرح ای" می نویسد که جنگ هسته‌ای فرضی بین روسیه و ناتو در یک سناریویی وحشتناک اتفاق خواهد افتاد و در چند ساعت منجر به مرگ میلیون ها نفر در جهان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، این هفته‌نامه متوجه شده است که فرمت ‌های صوتی شبیه سازی روند یک جنگ هسته‌ای دقیقاً پس از تشدید درگیری در اوکراین محبوبیت خاصی پیدا کرد، اگرچه برای اولین بار در سال 2017 میلادی نمایش داده شد.
"طرح ای" نشان می‌دهد که چگونه یک تبادل هسته‌ای می‌تواند به عواقب فاجعه‌بار منجر شود. به گفته محققان، در یک جنگ تئوریک، روسیه مجبور می‌شود به حمله ناتو پاسخ دهد، که سپس با سلاح های هسته‌ای تاکتیکی از هوا حمله می‌کند. در صورت تشدید اوضاع، طرفین "ممکن است 30 شهرک بزرگ و مرکز اقتصادی یکدیگر را نابود کنند".
گلیزر گفت: تخمین زده می‌شود که بیش از 90 میلیون نفر در چند ساعت اول درگیری کشته و زخمی خواهند شد.
وی همچنان افزود که عواقب یک جنگ جهانی هسته‌ای برای حیات روی زمین "غیرقابل تصور" خواهد بود.
آقای گلیزر با اشاره به مطالعه‌ای که نشان می‌دهد ممکن است بیش پنج میلیارد نفر بر اثر درگیری هسته‌ای بین امریکا و روسیه جان خود را از دست بدهند، گفت: علاوه بر آسیب های فوری و همچنین فروپاشی اقتصادی و اجتماعی، زمستان هسته‌ای نیز فرا خواهد رسید که فاجعه را تشدید خواهد کرد.
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
ناتو آماده جنگ با روسیه نیست
کرملین بارها اعلام کرده است که مسکو برنامه‌ای برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندارد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرده است که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود ندارد. وی گفت که مخالفان روسیه باید بدانند که این کشور چنین سلاح‌هایی دارد، اما مسکو کسی را تهدید نمی‌کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در ماه اپریل درباره خطرات "بسیار جدی" چنین سناریویی صحبت کرد، اما تاکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که استفاده از نیروهای هسته‌ای غیرقابل قبول است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала