گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه شد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر Города мира. Гаага
Города мира. Гаага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
عضو شوید
گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه به دلیل ناکارآمدی آنها شد.
به گزارش اسپوتنیک، آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل روز پنجشنبه در نشست کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان در خصوص تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر اظهار داشت که اقدامات قهری یکجانبه بی اثر هستند و دولت‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند.
دوهان بیان داشت: اقدامات قهری یکجانبه بی‌اثر هستند. یک سیستم نظارتی جهانی به کارشناسان کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به تحریم‌ها را جمع‌آوری و این موضوع را تأیید کنند. من از دولت‌ها می‌خواهم که اختلافات بین‌المللی را از طریق مکانیسم‌های اخلاقی بین‌المللی حل و فصل کنند و همه تحریم‌هایی را که به منزله اقدامات قهری یکجانبه هستند، لغو کنند.
وی افزود: در شرایط بیماری همه گیر و شرایط سخت اقتصادی، تحریم های یکجانبه حقوق اساسی بشر مانند حق وجود، سلامت و توسعه را نقض می‌کنند. اعمال اقدامات قهری یک جانبه منجر به تخریب سیستم‌های داخلی، بیکاری و رکود توسعه علمی می‌شود.
گفتنی است که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی‌سازی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه تشدید کرده است که این مو ضوع منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала