نبود پایگاه های امریکا در آسیای مرکزی کارایی یورش های این کشور را در افغانستان را کاهش می دهد

© AP Photo / J. Scott Applewhite, FileЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریگا از کاهش کارایی یورش های این کشور در افغانستان در نبود پایگاه های امریکا در آسیای مرکزی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی روز چهارشنبه گفت: هیچ توافقی با کشورهای آسیای مرکزی درباره جا به جایی نیروهای امریکایی در آنجا برای انجام عملیات ضد تروریسم در افغانستان نگرفته است و این کارایی ارتش ایالات متحده را کاهش می دهد.
Представитель МИД Китая Чжао Лицзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
ریشخندی وزارت خارجه چین به هفت "شاهکار" امریکا از آن میان گریز از افغانستان
وی در پاسخ به سوال مربوطه در نشست شنود کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره امریکا گفت: ما هیچ توافقی درباره جا به جایی پایگاه ها در آسیای مرکزی نداریم. او با نماینده کنگره که این سوال را مطرح کرده بود موافق بود، که چنین وضعیتی کارایی ارتش امریکا را کاهش می دهد که اهداف را ردیابی می کند و با بکارگیری از هواپیماهای بدون سرنشین به تروریست ها حمله می کند.
او افزود: من مطمئناً موافقم که رسیدن این هواپیماها به افغانستان بیشتر طول می کشد. من می گویم، که ارتش ایالات متحده منابع لازم برای جبران آن را دارد، در نتیجه آنها پروازهای بیشتری انجام می دهند. اما این به اندازه مؤثر نیست.
مقام های امریکایی پیش از این اذعان کرده بودند، که ایالات متحده در حال مذاکره با جمهوری های آسیای مرکزی درباره احتمال استفاده از پایگاه های نظامی آنها از سوی پنتاگون با توجه به بیرون شدن ایالات متحده از افغانستان است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان (ممنوع در روسیه) پس از اعلام تصمیم ایالات متحده برای بیرون کردن نیروهای مسلح خود از این کشور، عملیات گسترده ای را برای برقراری کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 اگوست 2021 طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و اشرف غنی رئیس جمهور این کشور از افغانستان گریخت. گروه طالبان در 15 سنبله از برقراری کنترل بر تمام خاک افغانستان خبر دادند و در 7 سپتامبر ترکیب دولت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала