سفارت روسیه در کابل: به سفارت برای صدور ویزا مراجعه نکنید

© Photo / Russian Embassy in Afghanistanسفارت روسیه در کابل
سفارت روسیه در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2022
عضو شوید
سفارت روسیه از مراجعه کنندگان خواست تا از مراجعه در بخش کنسولی خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در افغانستان ارائه خدمات کنسولی، صدور ویزا و مدرک ها را متوقف کرده و از بازدیدکنندگان خواسته است تا اعلامیه ای بعدی حضوری نداشته باشند.
سفارت در پیامی تلگرامی اعلام کرد: "درخواست کنندگان گرامی! سفارت روسیه در افغانستان از شما می خواهد که تا اطلاع بعدی به بخش کنسولی نیایید. ما در حال کار روی گزینه هایی برای صدور مدرک های پذیرفته شده برای شما هستیم. هیچ درخواستی به طور موقت پذیرفته نمی شود، خدمات کنسولی ارائه نمی شود، ویزاهای جدید صادر نمی شود".
سفارت روسیه خاطرنشان کرده است، که در مواقع اضطراری، شهروندان روسیه می توانند با تیلیفونی پشتیبانی کنسولی اضطراری تماس بگیرند.
این دفتر دیپلماتیک افزود: "تنها برای شهروندان روسیه گواهی داده نمی شود".
Посольство России в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
دو کارمند سفارت روسیه در انفجار در کابل کشته شدند
یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه 14 سنبله درپی یک یورش انتحاری با مواد منفجره که در نزدیکی سفارت روسیه در کابل رخ داد، بیش از شش نفر کشته شدند که دو نفر از آنها کارمندان سفارت روسیه بودند.
پس از این یورش، گروه داعش در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرد، نوشت: یک شبه‌نظامی داعش "واسکت انتحاری خود را در میان جمعی با حضور کارمندان روس" در نزدیکی سفارت روسیه در کابل منفجر کرده است.
خالد زدران، سخنگوی پولیس گروه طالبان در کابل گفت، که فرد حمله‌کننده در مجاورت ورودی بخش کنسولی سفارت روسیه در پایتخت افغانستان، پیش از رسیدن به هدف خود، از سوی نیروهای طالبان شناسایی شد.
به گفته او، نیروهای طالبان به این فرد شلیک کردند و او واسکت انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کرد. زدران خبر داد، که دو کارمند سفارت و چهار جوان که برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت آمده بودند کشته شدند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции с главами МИД Ирана и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
واکنش لاوروف درباره حادثه انفجار در مقابل سفارت روسیه در کابل
او تعداد زخمی‌های این انفجار را نیز بیش از 10 نفر اعلام کرد که یک کودک نیز در میان آنها است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این حادثه را "اقدامی تروریستی" خوانده و در مسکو به خبرنگاران گفت، که این یورش "درکل پذیرفتنی نیست".
در همین حال، شامگاه دوشنبه امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، در تماس تیلیفونی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه به او "اطمینان داد که گروه طالبان تلاش‌های خود را برای تقویت امنیت سفارت روسیه در کابل افزایش می‌دهد."
روسیه از بیشمار کشورهایی است که پس از چیرگی دوباره گروه طالبان بر افغانستان در اگوست 2021، سفارت خود را در آن کشور همچنان باز نگه داشته است.
جامعه جهانی و از آن میان روسیه حکومت طالبان بر افغانستان را به رسمیت نشناخته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала