شورای مقاومت برای نجات افغانستان: کمک به طالبان حمایت از تروریسم است

© https://twitter.com واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان
 واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
در آستانه‌ برگزاری پنجاه‌ویکمین نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد، شورای عالی مقاومت برای نجات در نامه‌ای سرگشاده‌، از این شورا خواسته است که مانع تداوم تسلط طالبان بر افغانستان شود.
به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان روز یکشنبه، 20 سنبله، در نامه‌ای سرگشاده عنوانی شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد، گفته است که طالبان در یک توطیه داخلی و خارجی بر افغانستان مسلط و در زمان تسلط مرتکب نقض فاحش حقوق‌ بشر شده‌اند.
این شورا با برجسته ساختن عملکردهای طالبان در بیش از یک سال پسین در ولایت‌های دایکندی‌، پنجشیر، تخار، بغلان و شماری دیگر از ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی کشور، تاکید کرده که علاوه بر این، طالبان به گروه‌های تندرو تروریستی نیز پناه داده‌اند.
شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان در این نامه در کنار محکوم کردن عملکرد طالبان در زمان تسلط‌شان بر افغانستان، تداوم تسلط آنان را نقض حقوق‌ بشر، سرکوب مطالبات عدالت‌محور و ترویج خشونت و تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان دانسته است.
این شورا گفته است: "ما از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌خواهیم که نگرانی‌های مردم افغانستان را در مورد فقدان عدالت، ادامه جنایت در زمان طالبان، ترویج افراط‌گرایی و تروریسم و کشتارهای دسته‌جمعی و هدف‌مند در نظر بگیرد".
شورای عالی مقاومت از سازمان ملل و اعضای آن همچنان خواسته است که طالبان را در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داده و از هر گونه کمک به آنان خودداری کند.
به باور این شورا، هر گونه کمک به طالبان، حمایت از تروریسم خواهد بود.
گفتنی‌ است که پنجاه‌ویکمین نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد امروز در شهر جینوای سویس آغاز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала