امریکا توانایی بسیار محدودی برای جمع آوری اطلاعات در مورد افغانستان امروزی دارد

© AP Photo / Alex BrandonГенерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне
Генерал-лейтенант США Кеннет Маккензи-младший во время выступления в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
جنرال متقاعد ایالات متحده: امریکا از زمان خروج نیروهایش از افغانستان در سال گذشته، توانایی بسیار محدودی برای جمع آوری اطلاعات در مورد آنچه در افغانستان می گذرد، دارد.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت مکنزی، اسبق رئیس قوماندانی مرکزی (CENTCOM) نیروهای مسلح امریکا که در ماه اپریل متقاعد شد، گفت: "من فکر می کنم اکنون ما فرصت های بسیار محدودی برای نظارت بر آنچه در افغانستان اتفاق می افتد داریم." وی افزود: به نظر من، ما بیش از 2 تا 3 فیصد از پتانسیل اطلاعاتی قبل از خروج نیروها را نداریم.
Солдаты французской армии в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2022
امریکا به سربازانی که در جریان خروج از افغانستان خدمت کرده‌اند، جایزه اهدا می‌کند
مکنزی گفت که قبلاً به جو بایدن رئیس جمهور امریکا توصیه کرده بود که باید 2500 سرباز امریکایی در افغانستان باقی بماند. دولت بایدن تاکید می کرد که نابودی ایمن الظواهری رهبر شبکه تروریستی القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه) در کابل در پایان ماه جولای دلیلی بر این است که ایالات متحده می تواند حتی بدون نیرو به مبارزه با تروریزم ادامه دهد. مکنزی در این موضع مخالف بود. به عقیده وی، این عملیات ثابت کرد که جنبش رادیکال "طالبان" (ممنوع در فدراسیون روسیه) "نمی تواند به قول خود عمل کند" و مانع از پنهان شدن تروریست ها در افغانستان نمی شود.
جنرال متقاعد امریکایی افزود: "من در مورد توانایی مؤثر ما به اجرایی عملیات ضد تروریستی به اساس این عملیات یگانه در افغانستان بسیار احتیاطانه نتیجه گیری خواهم کرد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала