روسیه: عدم همکاری غرب، فعالیت تروریستی در افغانستان را افزایش داد

© AP Photo / Hani MohammedРодственники скорбят о погибших родных в Йемене
Родственники скорбят о погибших родных в Йемене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2022
عضو شوید
سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته است که امتناع غرب از همکاری برای مبارزه با تروریزم، فعالیت های تروریستی در افغانستان را افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی روسیه اظهار داشته است که افزایش فعالیت های تروریستی در افغانستان نتیجه رد همکاری های بین المللی سیستماتیک در مبارزه با افراط گرایی از سوی غرب بود.
این سازمان افزوده است: "حملات گروهی و انفرادی در افغانستان بیشتر شده است. تیجه منطقی امتناع کشورهای غربی از همکاری هماهنگ و سیستماتیک بین المللی در مبارزه با افراط گرایی، تشدید فعالیت های تروریستی در جمهوری اسلامی افغانستان بود."
وقوع انفجار در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2022
هدف انفجار در نزدیکی سفارت روسیه، بی ثباتی افغانستان بود
این درحالیست که بامداد صبح روز دونشبه در مجاورت ورودی بخش کنسولی سفارت روسیه در کابل، یک فرد ناشناس مواد انفجاری را منفجر کرد که در نتیجه دو کارمند سفرت کشته شدند. وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که طرف روسی با سرویس های ویژه افغانستان تماس نزدیک دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در این انفجار دست کم 8 نفر کشته و حداقل 15 نفر زخمی شدند. به گزارش شبکه العربیه، گروه "دولت اسلامی خراسان" که شاخه ای از سازمان تروریستی "دولت اسلامی" داعش، (گروه ترورستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала