نکات اصلی از سخنرانی پوتین در مجمع اقتصاد شرق

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на пленарном заседании VII Восточного экономического форума во Владивостоке
Президент РФ Владимир Путин на пленарном заседании VII Восточного экономического форума во Владивостоке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست عمومی مجمع اقتصاد شرق سخنرانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست عمومی مجمع اقتصاد شرق گفت: تغییرات تکتونیکی در سیستم روابط بین‌الملل رخ داده است، نقش کشورهای آسیایی افزایش یافته است، اینها مراکز رشد و جذب فناورانه هستند.
اکنون می بینیم که چگونه مشاغل یکی پس از دیگری در اروپا بسته می شوند، یکی از دلایل آن قطع روابط با فدراسیون روسیه است .
وی می گوید: حتی متحدان آمریکا دارایی های خود را به دلار کاهش می دهند.
پوتین گفت 345 میلیون نفر در حال حاضر به کمبود مواد غذایی را در جهان تجربه کرده اند که 2.5 برابر بیشتر از سال 2019 .
پوتین گفت، ما همه چیز را انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که غلات اوکراین صادر شده است، نتیجه: تمام غلات به کشورهای در حال توسعه ارسال نمی شود، بلکه به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال می شود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که تقریباً تمام غلات صادر شده از خاک اوکراین نه به کشورهای در حال توسعه و نیازمند، بلکه به اتحادیه اروپا ارسال شده است.

پوتین در نشست مجمع اقتصادی شرق گفت: "همه شما به خوبی می دانید که انها چقدر در مورد لزوم تضمین صادرات غلات اوکراین به هر قیمتی برای حمایت از فقیرترین کشورها صحبت کردند. البته، با وجود تمام مشکلات و وقایع پیرامون اوکراین، ما نمی‌توانستیم به این امر پاسخ ندهیم."

وی در ادامه افزود: "ما این کار را با ترکیه انجام دادیم و نتیجه کاری که انجام شده را به شما همکاران اعلام می کنم، اگر ترکیه را به عنوان یک کشور واسطه کنار بگذاریم، تقریباً تمام غلات صادر شده از اوکراین به کشورهای در حال توسعه و فقیرترین کشورها ارسال نمی‌شود بلکه به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال می شود. بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، که فقط شامل کمک به نیازمندترین کشورها می شود، تنها دو کشتی ارسال شده است. تاكيد كنم از 87 کشتی فقط دو کشتی ارسال شده است. یعنی از 2 ميليون تن غلات ارسال شده از اوکراین تنها 60 هزار تن به کشورهای فقیر و در حال توسعه ارسال شده است و این تنها 3 درصد از کل غلات ارسالی می باشد."
به گفته وی روسیه با تهاجم مالی، اقتصادی و فناوری غرب مقابله می کند.
پوتین می گوید: غرب وارد بن بست بحران اقتصادی و اجتماعی خواهد شد، زیرا تنها به منافع "میلیارد طلایی" اهمیت می دهد و دیگران را بیرون می راند.
پوتین: چالش‌های دیگری که جهان را تهدید می‌کنند، تب تحریم جایگزین کووید شده است.
وی افزود: تورم جهانی تحت تاثیر موضع غرب، در آمریکا از مرز 8 درصد گذشت.
رئیس جمهور روسیه گفت وظیفه ما کمک به ساکنان دونباس است و ما آن را انجام خواهیم داد.
پوتین: ایالات متحده برای دستیابی به اهداف خود از هیچ چیز شرم ندارد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، ایالات متحده در پی منافع خود، هرگز خود را در هیچ چیزی محدود نمی کند و از انجام هیچ کاری برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی کند.
ولادیمیرگفت، ن در نشست مجمع اقتصادی شرق گفت: "تعجب آور نیست که به دنبال نتایج بازارهای تجاری اروپا، چه در قاره و چه در بازار جهانی، حامیان آمریکایی آنها به طور کلی و در نتیجه، این بازارها را اشغال کنند.آنها به دنبال منافع خود، هرگز خود را در چیزی محدود نمی کنند و برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی کنند."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که کشورهای غربی ستون های کلیدی نظام اقتصادی جهان را که طی قرن ها ساخته شده است را تضعیف کرده اند.

پوتین در نشست مجمع اقتصادی شرق گفت: " کشورهای غربی در تلاش در برابر جریان تاریخ هستند که ستون‌های کلیدی نظام اقتصادی جهان را که طی قرن‌ها ساخته شده است، تضعیف کنند."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست گفت: "چالش‌های دیگری جایگزین کرونا شده است که تمام جهان را تهدید می‌ کند، منظورم تب تحریم غرب است که تلاش های تهاجمی و پنهان آن برای تحمیل الگوهای رفتاری بر کشورهای دیگر و سلب حاکمیت و تسلیم کردن آنها است."
پوتین: مطمئن هستم که فدراسیون روسیه از 24 فبروری تاکنون چیزی را از دست نداده است، اما کسب اصلی تقویت حاکمیت است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که مطمئن هستم که فدراسیون روسیه از 24 فبروری تاکنون چیزی را از دست نداده است، اما هدف اصلی تقویت حاکمیت است.
رئیس جمهور روسیه گفت وظیفه ما کمک به ساکنان دونباس است و ما آن را انجام خواهیم داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала