پوتین : بحران گاز در اروپا نتیجه کار متخصصان آنهاست

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی شرق
ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی شرق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه اتهامات برخی کشور ها علیه روسیه در استفاده از جریان شمالی را به عنوان سلاحی انرژی زا احمقانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هفتمین نشست مجمع اقتصادی شرق گفت: وضعیت گاز در بازارهای اروپایی نتیجه کار کمیسیون اروپا و متخصصان آنها است، روسیه نیز به نوبه خود قراردادهای بلندمدتی را پیشنهاد داده است.
رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: تمام محدودیت های اداری در حوزه تجارت جهانی فقط منجر به عدم تعادل و افزایش قیمت می شود، آنچه در بازارهای اروپایی اتفاق می افتد نتیجه کار متخصصان اروپایی و کمیسیون اروپا است.
پوتین در نشست عمومی هفتمین مجمع اقتصاد شرق گفت: ما همیشه اصرار داشته‌ایم که قیمت‌ها بر اساس قراردادهای بلندمدت شکل بگیرد و به بازاری مانند قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی مرتبط باشد.
به گفته وی، قیمت نفت را بازار شکل می دهد و قیمت گاز در قراردادهای بلندمدت با این قیمت گره خورده است، زیرا تولید نفت، نیازمند سرمایه گذاری های کلان است.
رئیس جمهور تصریح کرد: و کسانی که در تولید سرمایه گذاری می کنند باید مطمئن باشند که محصول به فروش می رسد، بنابراین به طور کلی گازپروم علاقه مند به داشتن قراردادهای بلندمدت است.
رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: ، "ما چیزی بیهوده نمی سازیم، فناوری ها کار شده است، اگر لازم باشد، نورد استریم-2 را فعال خواهیم کرد."
پوتین با اشاره به عکس اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مقابل توربین خط لوله گزی نورد استریم که پس از تعمیرات در کانادا به آلمان فرستاده شده است، گفت: در مقابل اولین نورد استریم، "شما می توانید هر قدر که می خواهید در برابر توربین عکس بگیرید، اما این مالکیت ماست."
مجمع اقتصاد شرق از تاریخ 5 تا 8 سپتامبر در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره راسکی ولادی وستوک روسیه برگزار شده است.
اسپوتنیک به عنوان شریک عمومی رسانه ای این انجمن عمل می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала