اولیانوف با رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای دیدار می کند

© Sputnik / Alexander NatruskinЧлен коллегии Министерства иностранных дел Российской Федерации, директор Департамента по вопросам нераспространения и контроля над вооружениями МИД России Михаил Ульянов
Член коллегии Министерства иностранных дел Российской Федерации, директор Департамента по вопросам нераспространения и контроля над вооружениями МИД России Михаил Ульянов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در وین از رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای می خواهد درباره ایده ایجاد منطقه امنیتی در منطقه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا را توضیح دهد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت، که روز پنجشنبه با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای دیدار خواهد کرد و با او درباره ایده آژانس برای ایجاد منطقه ایمنی هسته‌ای در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا گفتگو خواهد کرد.
اولیانوف در این باره گفت: "فردا با مدیرعامل نشستی دارم. امروز او در رم است، بنابراین نتوانستیم ملاقات کنیم. فردا با او ملاقات خواهیم کرد و از او خواهم خواست که منظورش را با جزئیات بیشتری توضیح دهد".
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
خنثی شدن یورش نیروهای اوکراینی به نیروگاه زاپوریژیا
هفته گذشته، ماموریت آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ریاست رافائل گروسی، مدیر کل، وارد نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد. رئیس هیئت "روساتوم" و کارکنان نیروگاه زاپوریژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای را در قلمرو خود رهبری کردند و بخش‌هایی از ایستگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند.
همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت، دو کارمند آژانس بین المللی انرژی هسته ای به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپرویژیل خواهند ماند. نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای روز سه‌شنبه گزارشی از کار هیئت در نیروگاه زاپوریژیا منتشر کردند. از جمله، این سازمان خسارت به یک واحد ویژه برای ذخیره سازی زباله های رادیواکتیو و سوخت هسته ای تازه را ثبت کرد. مقامات آژانس خواستار پایان دادن به گلوله باری ایستگاه و اطراف آن شدند، زیرا این امر می تواند به تجهیزات حیاتی آسیب برساند و مواد رادیواکتیو را به صورت نامحدود منتشر کند. در ارتباط با تهدید امنیتی، ایجاد منطقه ایمنی هسته ای در اطراف نیروگاه هسته ای پیشنهاد شده است. روسیه نیروهای اوکراینی را به گلوله باران سیستماتیک نیروگاه هسته ای زاپوریژیا متهم می کند و متاسف است که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گزارش خود درباره نتایج سفر به نیروگاه، منبع آتش سوزی را مشخص نکرده است. طرف روسی پس از بازدید یک ماموریت آژانس بین المللی از ایستگاه، جلسه شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل داد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: آژانس این فرصت را داشت تا مطمئن شود که ارتش کیف تنها تهدیدی برای نیروگاه هسته ای زاپوریژیا است، هیچ تهدید داخلی برای نیروگاه وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала