پیش بینی بدترین بحران انرژی برای اروپا

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип "Газпрома"
Логотип Газпрома - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی از وقوع بدترین بحران انرژی برای اروپا خبر می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال در واکنش به قطع گاز از شرکت نورد استریم روسیه اعلام کرد که این اقدام به شرکت‌ها آسیب خواهد زد و اقتصاد اروپا را به سوی رکود سوق خواهد داد.
روزنامه نوشت: تعلیق نورد استریم سناریوی بدترین بحران انرژی برای اروپا را به راه خواهد انداخت.
نویسندگان این گزارش متوجه شدند که پس از اعلام تعطیلی نورد استریم، قیمت گاز طبیعی و برق ابتدا یک سوم جهش و سپس بیش از ده درصد افزایش یافت. این جهش همچنین منجر به افت 20 ساله یورو شد. در آینده افزایش قیمت ها به سطوح بالای تاریخی می تواند منجر به تورم بالاتر، فقیر شدن مصرف کنندگان و فشار بر صنایع انرژی بر که موجی از تعطیلی کارخانه ها را تجربه می کنند، شود.
کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا ضربه انرژی ناشی از تعلیق گاز روسیه را کاهش دهند.
آلمان عملیات دو نیروگاه هسته ای را که قبلا تعطیل شده بودند تمدید کرد و همچنین 65 میلیارد دالر برای حمایت از خانواده ها و مشاغل آسیب پذیر اختصاص داد.
فرانسه می‌گوید که گلوگاه کلیدی جریان گاز اروپا را باز خواهد کرد. این امر به فرانسه اجازه می‌دهد که در ازای تامین برق به آلمان از آن کشور گاز وارد کند.
هدف کلیدی مهار تحرکات وحشیانه در بازارهای برق است که کسب و کارهای اروپایی را مجبور به تعطیلی می کند.
گزینه‌ها شامل اقداماتی برای محدود کردن موقت قیمت واردات گاز، از جمله مواردی که برای تولید برق استفاده می‌شوند، و همچنین محدود کردن درآمد دریافتی توسط شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، هسته‌ای و آبی کم عملیاتی می‌شوند.
در عین حال، روزنامه نگاران تاکید می کنند که بروکسل آگاه است که برنامه های اعلام شده قبلی برای تعیین "سقف قیمت" برای هیدروکربن های روسیه می تواند تمام روابط انرژی با روسیه را قطع کند.
با استناد به اسنادی که در اختیار سردبیران این روزنامه قرار دارد، می‌نویسد: درآمد بالاتر از حد معین، بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
یکی از رویکردهایی که به نظر می رسد مدیران اتحادیه اروپا به طور جدی در حال بررسی آن هستند، محدودیت های قیمتی برای واردات گاز باقی مانده از روسیه است.
پیش‌نویس سندی که این ایده را تشریح می‌کند، و نویسندگان این روزنامه آن را مطالعه نموده اند، تصدیق می‌کند که چنین محدودیتی می‌تواند منجر به قطع کامل عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا شود.
در تاریخ 2 سپتامبر، وزرای دارایی هفت کشور صنعتی جهان در یک نشست آنلاین طرحی را برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه تایید کردند و از همه کشورها خواستند به این طرح بپیوندند. پیشتر پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصاد اروپا گفته بود که هدف کمیسیون اروپا اجرای محدودیت قیمت تا 5 دسامبر 2022 برای نفت خام و تا 5 فبروری 2023 برای فرآورده های نفتی روسیه است.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد که مسکو کشورهایی را که از پیشنهاد واشنگتن برای اعمال سقف قیمت نفت روسیه حمایت کنند، تحریم خواهد کرد.
وی با اشاره به طرح محدود کردن قیمت نفت روسیه، به خبرنگاران گفت: به نظر من، این یک حماقت کامل است... ما به آن شرکت‌ها یا کشورهایی که محدودیت ایجاد می‌کنند، نفت و فرآورده‌های نفتی خود را عرضه نمی‌کنیم، چرا که قرار نیست در شرایط غیربازاری کار کنیم.
بر اساس این گزارش، ایجاد سقف قیمت برای نفت روسیه به عنوان ابزاری برای کاهش درآمد مسکو از صادرات این کالا و در عین حال اجتناب از بستن جریان نفت خام این کشور به بازار در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала