تلاش یونان برای رهگیری جنگنده های ترکیه هنگام اجرای ماموریت ناتو

© AFP 2023 / Stringer, fileجنگنده نیروی هوایی ترکیه
جنگنده نیروی هوایی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
رسانه های ترکیه در گزارشی از تلاش یونان برای رهگیری جنگنده های ترکیه‌ی هنگام انجام ماموریت ناتو خبر داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی در وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که نیروی هوایی یونان تلاش کرد یک هواپیمای گشت دریایی ترکیه را که در حال انجام ماموریتی در چارچوب عملیات ناتو بود، رهگیری کند.
در گزارش این رسانه گفته می شود که یونان "به شدت رفتار تهاجمی خود را در دریای اژه و مدیترانه شرقی افزایش داده است" و شمار نقض حریم هوایی و آب های سرزمینی ترکیه از 1123 مورد در سال گذشته به 1616 مورد در هشت ماه سال جاری افزایش یافته است. از 15 آگست، 14 حادثه تعقیب هواپیماهای ترکیه توسط خلبانان یونانی ثبت شده است.
به گفته این آژانس، آخرین حادثه در تاریخ 1 سپتامبر بر فراز جزیره رودس رخ داد.
وزارت دفاع ملی ترکیه گفت: "نیروی هوایی یونان تلاش کرد یک هواپیمای گشت دریایی ترکیه را هنگام انجام ماموریت امنیتی در دریای مدیترانه، رهگیری کند. این هواپیما مسلح نبوده است. اقدامات طرف یونانی پاسخ کافی داده شد."
روابط یونان و ترکیه در سال های اخیر به دلیل اختلافات ارضی به شدت بدتر شده است. دو کشور نمی توانند در مورد مناطق دریایی به توافق برسند.
این دو کشور همسایه مدت‌هاست که دچار تنش شده‌اند و دو طرف همدیگر را به نقض حریم دریایی و هوایی خود متهم می‌کنند. یونان و ترکیه در زمینه انرژی و موضوع پناهجویان نیز با هم اختلاف دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала