مقامات زاپوروژیا: ماموریت آژانس انرژی اتمی به زودی تکمیل می‌گردد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
یکی از مقامات شورای اصلی اداره منطقه زاپوریژیا تاریخ پایان ماموریت هیئت آژانس انرژی اتمی در نیروگاه زاپروژیا را مشخص کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپوریژیا گفت، ماموریت هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا ششم سپتامبر به پایان می‌رسد، برنامه‌های بعدی آنها مشخص نیست.

روگوف گفت: "هیئت همچنان در روز 5 سپتامبر نیز کار می کند و پس از آن مأموریت آنها به پایان می رسد و ششم سپتامبر از اینجا می روند. همه نوع کمک به آنها شده است. ما علاقه مند به ارزیابی عینی و متوازن از وضعیت نیروگاه های هسته ای هستیم."

به گفته وی، اکنون هیئت 13 نفره آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته ای حضور دارند.

روگوف خاطرنشان کرد: "هنوز درک روشنی از ادامه حضور کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته‌ای به صورت دائمی وجود ندارد."

پیشتر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود که نمایندگان آژانس تا زمانی که لازم باشد در نیروگاه زاپروژیا خواهد ماند.

هفته گذشته، یک هیات از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رهبری رافائل گروسی، رئیس آژانس وارد نیروگاه اتمی زاپروژیا شد. رئیس هیئت "روس اتم" و کارکنان نیروگاه زاپروژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو خود هدایت کردند و بخش‌هایی از نیروگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند به آنهاا نشان دادند. همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین به اسپوتنیک گفت، دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپوروژیه خواهند ماند.

از زمان آغاز عملیات ویژه، نیروهای اوکراینی چندین بار تلاش کرده اند تا به نیروگاه هسته ای حمله کنند. ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه 12 جولای گفت که ستیزه جویان اوکراینی حملاتی را در نزدیکی نیروگاه هسته ای زاپوریژیا انجام داده اند، اقدامات تحریک آمیزی که توسط کنترل کنندگان غربی کی یف سازماندهی شده بود و میلیون ها اوکراینی را به خطر انداخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала