انفجار کابل؛ متقی به لاوروف: تحقیقات همه جانبه انجام خواهد شد

© Sputnikامیر خان متقی
امیر خان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه به وزیر خارجه روسیه اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغانستان به امنیت سفارت روسیه در کابل توجه ویژه خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان می گوید که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه عصر امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه صحبت تلفنی کرده است.
آقای بلخی در صفحه توییترش نگاشته است: "وزیر خارجه (طالبان)، به همتای روس‌اش بخاطر رویداد امروز در نزدیکی سفارت روسیه در کابل تسلیت گفت و اطمینان داد که تحقیقات همه جانبه انجام خواهد شد".
آقای متقی در این صحبت تلفنی همچنان تاکید داشته است که نباید اجازه داده شود تا دشمنان بر روابط نزدیک و مثبت دو کشور تأثیر منفی بگذارند.
Медики помогают пострадавшим от двух мощных взрывов, произошедших в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
ایران انفجار خونین کابل را محکوم کرد
آقای بلخی تاکید دارد که سرگئی لاوروف نیز در این صحبت تسلیت عمیق خود به افغان‌ها ابراز داشت و این رویداد را کار سازمان های "جنایتکار" بین المللی دانست و بر مبارزه با آنها تاکید کرد.
گفتنی‌ست که روز دوشنبه (5، سبتامبر)، 11:00 پس از چاشت انفجار نزدیکی سفارت روسیه رخ داد. وزارت خارجه روسیه تائید کرد که در مجاورت ورودی بخش قنسولی سفارت این انفجار به وقوع پیوسته است.
خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان اعلام کرد که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل، می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند؛ اما قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی طالبان هدف قرار گرفت و مواد انفجاری همراه‌اش انفجار کرد.
او همچنان اظهار داشت که در این رویداد براساس آخرین جزئیات، چهار شهروند افغانستان و دو کارمند سفارت روسیه کشته شده‌اند.
قابل ذکر است که این انفجار در حالی رخ داد که دانشجویان برای دریافت ویزه تحصیلی‌شان به سفارت روسیه رفته بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала