هشدار اردوغان به یونان به خاطر بدتر شدن پیوندها

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه یونان را تهدید کرد، که اگر در پیوندها با ترکیه "بیش از این پیش برود" با "بهای سنگین" مواجه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت، که یونان در صورتی که در پیوندها با انقره را "بیش از این پیش برود" بهای سنگینی خواهد پرداخت.
اردوغان در جریان سخنرانی در جشنواره TEKNOFEST گفت: "یونان ما را با اس-300 تهدید می کند. یونان، به تاریخ نگاه کنید. اگر جلوتر بروید، قیمت سنگین خواهد بود، ازمیر را فراموش نکنید".
An S-300 PMU-1 anti-aircraft missile launches during a Greek army military exercise near Chania on the island of Crete on December 13, 2013 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
یونان ادعای ترکیه مبنی بر استفاده آتن از اس-300 علیه اف-16 های انقره را تکذیب کرد
رسانه های ترکیه پیشتر گزارش داده بودند، که طرف یونانی از سامانه های پدافند هوایی اس-300 برای گرفتن و اسکورت اف-16های ترکیه استفاده کرده است. همانطور که گزارش شد، این رویداد در 23 اگوست رخ داد، هواپیماهای ترکیه در غرب رودس در ارتفاع حدود سه کیلومتری قرار گرفتند.
رسانه های ترکیه گزارش دادند، که "با وجود این اقدامات خصمانه، هواپیماها وظایف برنامه ریزی شده خود را انجام دادند و به سلامت به پایگاه های خود بازگشتند".
منابعی در وزارت دفاع ملی یونان به طور قاطعانه ادعای ترکیه مبنی بر استقرار اس-300 آتن در کرت علیه اف-16 ترکیه را تکذیب کردند.
خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: انقره از ناتو در رابطه با استفاده یونان از اس-300 در تعقیب هواپیماهای ترکیه انتظار عینی دارد.
به گفته وی، یونان قوانین بین المللی، روابط حسن همجواری و دوستی را نادیده می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала