توافق مقامات آمریکا برای فروش بیش از یک میلیارد دالر سلاح به تایوان

© AP Photo / J. Scott Applewhite, FileЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا فروش 1.1 میلیارد دالر تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس همکاری دفاعی آمریکا که بخشی از پنتاگون است، اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا قرارداد احتمالی 1.1 میلیارد دالری تسلیحات با تایوان را تایید کرده است.
قصد آمریکا برای فروش این بسته تسلیحاتی یک ماه بعد از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام می‌شود.
این بسته مورد نظر شامل 335 میلیون دالر موشک‌های هارپون هوا به دریا پیشرفته و همچنین 85 میلیون برای موشک‌های هوا به هوا سایدویندر است.
بخش اعظم این بسته تسلیحاتی را بسته پشتیبانی لجستیکی 665 میلیون دالر برای برنامه رادار نظارتی تایوان به خود اختصاص داده است که هشدار‌های دفاع هوایی را ارائه می‌دهد.
در حال حاضر که چین به مانور‌های نظامی در اطراف تایوان ادامه می‌دهد، سیستم‌های دفاع هوایی هشدار اولیه برای تایپه اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود در این باره گفت: "این تجهیزات برای تایوان برای حفظ قابلیت دفاع شخصی ضروری است."
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده است که این بسته تسلیحاتی برای امنیت تایوان ضروری است.
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: از چین می‌خواهیم فشارهای نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کرده و وارد گفتگوی معنادار با تایوان شود.
پیش از این، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: کنگره در حال بررسی تسریع ارسال سلاح به تایوان است تا کار انتقال سلاح به ارزش 14 میلیارد دالر به این جزیره خودگردان را تمام کند.
گفتنی است چین بارها به آمریکا درباره تسلیح تایوان هشدار داده است. مقامات پکن هشدار داده اند که اگر واشنگتن به حمایت نظامی خود از تایوان ادامه دهد، "اقدامات قاطع و محکمی" را اتخاذ خواهند کرد. چین اقدام آمریکا را نقض آشکار سیاست چین واحد و دیگر توافقات دیپلماتیک با واشنگتن قلمداد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала