اطمینان چین به پیوندهای خوب با روسیه در آینده

© Fotolia / Zerborبعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین درباره پیوندهای روسیه و چین گفت: پکن به آینده پیوندها با مسکو کاملاً اطمینان دارد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در دیدار با سفیر روسیه در چین گفت: پکن به آینده ای پیوندهای روسیه و چین اطمینان کامل دارد، پیوندهای که در سطح بالایی به توسعه خود ادامه خواهد داد و تضمینی قوی برای نگهبانی از منافع اصلی دو کشور ارائه خواهد کرد.
این دیدار روز جمعه در اقامتگاه ایالتی دیااوتای در پکن برگزار شد و سفارت روسیه در چین خاطرنشان کرد، که این دیدار در "فضای گرم و دوستانه" برگزار شد.
وانگ یی در این دیدار گفت: در شرایط بازسازی و تحول عمیق روابط بین‌الملل، چین و روسیه دستاوردهای مهم حسن همجواری دو کشور، منفعت متقابل و منفعت متقابل را قوی‌تر احساس کرده‌اند و تجربه ارزشمند دو طرف عدم تعهد با بلوک‌ها، عدم رویارویی و رد هدف قرار دادن اشخاص سومی را بهتر درک کرده‌اند.
رابطه متقابل منابع طبیعی و جیوستراتیژی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
امریکا حق چین و هند برای خرید نفت روسیه را به رسمیت شناخت
وی خاطرنشان کرد: روسیه و چین به عنوان قدرت های بزرگ، ارزش تقویت همکاری ها و حمایت های متقابل را بیشتر درک کرده اند.
وانگ یی با بیان اینکه ما به آینده روابط چین و روسیه اطمینان کامل داریم، گفت: روابط دو کشور در آزمون شرایط سخت بین المللی مقاومت کرده و همواره پایداری خود را حفظ کرده است.
وزیر خارجه چین همچنین ابراز اطمینان کرد، که روابط بین مسکو و پکن بدون شک در سطح بالایی به توسعه خود ادامه خواهد داد و "تضمینی قوی برای حفظ منافع اساسی دو کشور و ایفای نقشی جدید در توسعه و احیای دو کشور فراهم می کند".
وانگ یی از کار دنیسوف به عنوان سفیر روسیه در چین تمجید کرد و او را "دوست واقعی مردم چین" خواند.
سفیر روسیه نیز به نوبه خود گفت، که با نزدیک به 20 سال کار در چین، شاهد دستاوردهای بزرگ این کشور در جنبه های مختلف بوده است و معتقد است که چین در آینده به موفقیت های چشمگیرتری دست خواهد یافت".
در 10 سال گذشته، روابط روسیه و چین به نتایج مثمر ثمری رسیده است و تحت رهبری سران دو کشور، روابط بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین وارد دوره جدیدی شده است.
دنیسوف تاکید کرد: حمایت متقابل قاطعانه در موضوعات مرتبط با مهمترین منافع یکدیگر، انجام همکاری های راهبردی مستمر، تقویت هماهنگی استراتژیک در سطح بین المللی و رساندن روابط دوجانبه به سطح بالاتر روسیه و چین ادامه خواهند یافت.
دیپلمات‌ها همچنین درباره موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند و توافق کردند که امریکا و برخی از نیروهای غربی به بهانه حقوق بشر و دموکراسی، در هر مناسبتی و بدون دخالت در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند و از هر اقدامی برای گسترش استفاده کنند. شایعات و تهمت زدن به کشورهای دیگر، هر چند کشورها و مردم بیشتر و بیشتر از ترفندهای آنها استفاده کنند، که قطعاً با شکست تمام خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала