وزیر خارجه طالبان: افغانستان کشوری مستقل و تحت تاثیر هیچ‌کشوری نیست

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
وزیر خارجه طالبان گفته است افغانستان یک کشور آزاد و مستقل است و سیاست‌های داخلی و خارجی آن متاثر از هیچ‌کشور نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا‌نیوز، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در یک گفتگو با یک رسانه‌ای هندی در کابل گفته است که هیچ‌کشور اکنون بر حکومت افغانستان نفوذ ندارد و دولت این کشور همه تصامیم‌اش را مستقلانه می‌گیرد.
متقی تاکید دارد که طالبان خواهان داشتن روابط خوب دیپلماتیک با ایالات متحده امریکا است و کابل تماس‌ها برای تعامل دیپلماتیک با امریکا را حفظ کرده است.
وی می‌گوید: "افغانستان تصامیم خود را خود می‌گیرد و پالیسی‌های خود را نیز خود می‌سازد. افغانستان یک کشور مستقل و آزاد و تحت تاثیرهیچ‌کشوری نیست، هر تصمیم را در عرصه سیاست خارجی خود می‌گیرد".
آقای متقی می‌گوید طالبان خواهان روابط دیپلماتیک با همه کشورهای جهان از جمله ایالات متحده امریکا است.
به گفته وزیر خارجه طالبان، کابل تماس‌ها برای تعامل دیپلماتیک با واشنگتن را حفظ کرده است و امیدوار است در آینده روابط با امریکا بهتر شود.
آقای متقی نیز از بابت امنیت جان دیپلمات‌های هندی در کابل اطمینان می‌دهد و از این کشور می‌خواهد روابط خود با طالبان را توسعه دهد.
وزیر خارجه گفت: "افغانستان اکنون یک حکومت مستقل و دارای حاکمیت است، حکومتی که بر سرحدات و قلمرو خود کنترول کامل دارد و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد تهدید را برضد کشوری متوجه بسازد، فرستادن دیپلمات‌ها از سوی هند به افغانستان، پذیرفتن دیپلمات‌های ما در سفارت افغانستان در دهلی نو و آغاز صدور ویزا به افغان‌ها و همین‌گونه آغاز روابط تجارتی یک پیشرفت بزرگ در تعاملات ماست. ما خواهان تقویت و توسعه روابط با هند هستیم، اماکن دیپلماتیک پل ارتباطی خوب میان ما و مقام‌های هندی است".
Представитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
مجاهد: تعامل با افغانستان یک نیازمندی است
همزمان مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی امریکا در یک‌ ساله‌گی شکست شان در افغانستان می‌گویند که مبارزه برضد تروریزم را نه تنها در افغانستان بلکه در سایر نقاط جهان ادامه می‌دهند.
طالبان حملۀ ماه گذشتۀ یک طیاره بدون سرنشین امریکا بر یک خانه در منطقه وزیر اکبرخان کابل را به شدت انتقاد کرد و آنرا نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان خواند و نیز نسبت به تکرار این حملات به امریکا هشدار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала