وزارت مالیه طالبان: افغانستان 1.4 میلیارد دالر قرضدار است

© Photo / MoFPolicyوزارت مالیه
وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
افغانستان یک میلیارد و چهارصد میلیون دالر از کشورها و نهادهای بزرگ مالی بدهکار است.
به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های وزارت مالیه طالبان روز گذشته در برنامۀ "حساب‌دهی دولت به ملت" در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، می‌گویند که در یک سال گذشته توانسته‌‌اند 6.1 میلیون دالر از این بدهی‌ها را پرداخت کنند.
نصرت‌الله محمود، رئیس عمومی خزاین وزارت مالیه، در این نشست می‌گوید که پس از روی‌کارآمدن دوبارۀ طالبان، این وزارت هیچ پولی از کشورها و سازمان‌های خارجی دریافت نکرده و این بدهی‌ها نیز میراث نظام جمهوری‌ست.
آقای محمود گفت: "از دوران جمهورت تقریبا یک اعشاریه چهار میلیارد دالر قرضدار هستیم که قرض درازمدت است یعنی ضرور نیست که در کوتاه‌مدت پرداخت شود، سی ساله، چهل ساله، چهل و پنج ساله استند که آهسته آهسته پرداخت می‌شود و در یک سال گذشته، تقریبا شش اعشاریه یک میلیون دالر آن پرداخت شده است".
با این حال، معراج‌ محمد معراج، رئیس عمومی عواید وزارت مالیه طالبان، می‌گوید که این وزارت در یک سال گذشته 151 میلیارد افغانی درآمد جمع‌آوری کرده است و دیگر به کمک‌های خارجی در افغانستان نیاز نیست.
افغانستان بخش زیادی از درآمدهایش را از گمرکات و مالیه دهندگان بزرگ بدست می‌آورد و افزایش دادوستد بر درآمدهای کشور نیز نقش مهم دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала