امریکا حق چین و هند برای خرید نفت روسیه را به رسمیت شناخت

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر رابطه متقابل منابع طبیعی و جیوستراتیژی
رابطه متقابل منابع طبیعی و جیوستراتیژی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
عضو شوید
هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی شورای امنیت ملی امریکا گفت، که ایالات متحده نگران خرید نفت روسیه از سوی چین و هند است، اما این حق را به رسمیت می شناسد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده پیوندهای راهبردی شورای امنیت ملی امریکا روز چهارشنبه در نشستی برای خبرنگاران گفت: ایالات متحده نگران افزایش خرید نفت روسیه از چین و هند است، اما این را حق هر کشوری می داند.
Нефтяные танкеры на рейде в Цемесской бухте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
فایننشال تایمز: هند و چین طرح جی7 علیه نفت روسیه را خنثی خواهند کرد
کربی گفت: "ما نگران این گزارش ها هستیم (درباره رشد خرید نفت از فدراسیون روسیه)، اما دولت ها سیاست خود را تعیین می کنند".
وی همچنین خاطرنشان کرد، که ایالات متحده به شریک های خود از آن میان هند و چین اطلاع داده است، که دیگر "تجارت طبق معمول" با روسیه در بخش انرژی وجود نخواهد داشت.
در ماه اگوست، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) گزارش داد، که روسیه احتمالاً در ماه جولای نفت بیشتری نسبت به اروپا به چین تحویل داده است و همچنین صادرات به هند را به میزان بی‌پیشینه ای افزایش داده است.
این آژانس خاطرنشان شد، که روسیه بزرگترین تامین کننده نفت چین در ماه می و جون بوده است. به این ترتیب سهم نفت روسیه در واردات چین 20 درصد بود و برای روسیه، تحویل به چین 35 درصد از کل صادرات نفت این کشور را به خود اختصاص داد. در همان زمان، در ماه جولای، صادرات روسیه به هند به رکورد جدید 975000 بشکه در روز رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала