چین: بریدن طالبان از جامعه جهانی عاقلانه نیست

© @https://twitter.com ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل
ژانگ جون،  نماینده چین در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نماینده دائم چین در سازمان ملل تمدید معافیت سران طالبان را برای تعامل با هیئت حاکمه افغانستان ضروری دانست و تصریح کرد قطع کردن ارتباط افغانستان با جامعه بین‌الملل عاقلانه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، "ژانگ جون" نماینده دائم چین در سازمان ملل با اظهار اینکه اختلافات در شورای امنیت درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت 13 نفر از سران طالبان همچنان باقی است، تمدید معافیت را برای تعامل با هیئت حاکمه افغانستان ضروری دانست.
ژانگ دراین‌باره گفت: تمدید معافیت به هدف ادامه تعامل با طالبان و ارائه راهنمایی جهت بازسازی سیاسی افغانستان و همکاری با دولت افغانستان ضروری است.
وی با اظهار اینکه افغانستان در مرحله بسیار حساسی قرار دارد، درباره ضرورت تمدید معافیت سران طالبان ادامه داد: ما نمی‌توانیم از افغانستان بخواهیم کاری کند و در عین حال به آنها هیچ فرصتی برای دسترسی به جامعه بین‌الملل ندهیم و ارتباط آنها با دیگر کشورها را قطع کنیم؛ این عاقلانه نیست.
نماینده چین با بیان این که مدل‌های خارجی دموکراسی در افغانستان جواب نمی‌دهد، تأکید کرده که طرفدار سیاست فراگیر و سالم در افغانستان است.
او گفته است: "ما از طالبان انتظار داریم که سیاست‌های داخلی و خارجی سالم و فراگیر را دنبال کنند، فعالانه از معیشت مردم محافظت و قاطعانه با تروریسم مبارزه کنند."
به گزارش چینا دیلی، ژانگ تصریح کرده است که وضعیت بشردوستانه ده‌ها میلیون نفر از جمله زنان و دختران در افغانستان نگران‌کننده است.
سفیر چین در سازمان ملل متحد، همچنان از جامعه جهانی خواسته تا از افغانستان در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری حمایت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала