روسیه: آمریکا می‌خواهد از جیب دیگران اشتباهاتش در افغانستان را جبران کند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
عضو شوید
نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در پاسخ به فراخوان آمریکا در مورد بازسازی افغانستان گفت واشنگتن نباید دیگران را مجبور به پرداخت بهای اشتباه خود کند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در واکنش به سرزنش همتای آمریکایی خود که گفت "مسکو سهم کوچکی در تأمین مالی بازسازی افغانستان دارد"، از واشنگتن خواست پول‌های دزدیده‌شده از مردم افغانستان را برگرداند و دیگران را مجبور به پرداخت بهای اشتباه خود نکند.
نبنزیا گفت: "از استدلال‌های طولانی همتایان آمریکایی ما، می‌توان چنین درخواستی از روسیه و چین را دریافت که برای بازسازی افغانستان تلاش بیشتری کنند. آنها مدعی هستند که فقط ایالات متحده و متحدانش هزینه همه چیز را پرداخته‌اند و روسیه و چین فقط هوا را می‌لرزانند (کمکشان قابل توجه نیست.)، چنین اظهاراتی غیرمنطقی است."
نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: "در یکسال گذشته واشنگتن تلاش کرده است که ناکامی 20 سال جنگش در افغانستان و وضعیت وخیم کنونی را به گردن مقامات جدید بیاندازد."
نبنزیا همچنین به خروج آمریکا از افغانستان و پیامدهای آن برای مردم این کشور اشاره کرد و گفت: ایالات متحده افغان ها را با ویرانی، فقر، تروریسم و ​​گرسنگی به سرنوشت خود رها کرده است.
این مقام روس گفت: تحت نظارت رژیم اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، ایالات متحده مذاکرات جداگانه‌ای با طالبان پشت سر افغان‌ها انجام داد که منجر به امضای توافق نامه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.
وی افزود: این باعث شد که مردم افغانستان که همکاران آمریکایی ما بارها و بارها به ما گفتند در آنجا از آن‌ها دفاع می‌کنند، با ویرانی، فقر، تروریسم، گرسنگی و دیگر چالش‌ها به سرنوشت خود رها شوند.
نماینده دائم روسیه یادآور شد که اقتصاد افغانستان به‌دلیل اشغال بیست‌ساله آمریکا و ناتو عملاً نابود شده است، با این حال، شرکای غربی آماده پذیرش اشتباهات خود و تلاش برای اصلاح آنها نیستند.
وی افزود: "اکنون سعی دارید کشورهای دیگری را که حاضر به پرداخت بهای اشتباه شما نیستند مورد سرزنش قرار دهید؟ خیر، آقایان، شرکای سابق غربی ما، این شما هستید که باید تاوان اشتباهات خود در افغانستان را بپردازید و نباید از جیب دیگران این کار را انجام دهید، و این یک پیشنهاد اولیه است."
نبنزیا تأکید کرد: "ما به افغانستان کمک کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد و به شما هم توصیه می‌کنیم که روی پرداخت و جبران خسارات وارده به مردم افغانستان که برای 20 سال اشغال بی‌معنی که این کشور را ویران کرد و مردم آن را در آستانه نابودی قرار داد، تمرکز کنید."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала