کارشناس: آمریکا خلبانان افغان را برای استفاده از جنگنده های روسی درجنگ اوکراین از نو آموزش می‌دهد

© Sputnik / Pavel Bednyakovجنگنده های روسیه
جنگنده های روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
یک کارشناس نظامی روس می‌گوید: آمریکا قصد خلبانان آموزش دیده افغان را که در استفاده از جنگنده های روسیه مهارت دارند، دوباره برای جنگ اوکراین اموزش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوروتچنکو، کارشناس نظامی و سردبیر مجله "دفاع ملی" روسیه می‌گوید: که ایالات متحده خلبانان افغان را به ویژه برای جنگنده های خط مقدم میگ-29، که قرار است از تعدادی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به اوکراین ارائه شود، از نو آموزش خواهد داد.
پیشتر یک منبع دیپلماتیک-نظامی تأکید کرد که پنتاگون خلبان‌ها و نیروهای نظامی ویژه سابق افغانستان را برای اعزام به اوکراین آموزش می‌دهد.
این منبع دیپلماتیک-نظامی تصریح کرد که وزارت دفاع آمریکا از سال گذشته در حال جذب خلبان‌های افغانستانی است که به این کشور فرار کردند.
به گفته کوروتچنکو، در غیاب پرسنل آموزش دیده برای نیروی هوایی اوکراین، ایالات متحده از این فرصت استفاده می کند تا از میان خلبانان جنگی افغان که پس از شکست ماموریت واشنگتن فرار کرده اند، افراد حرفه ای را استخدام کند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: امروزه این شاید تنها منبع تامین خلبانان آموزش دیده برای استفاده جنگی از هواپیماهای ساخت شوروی باشد که هنوز در اوکراین باقی مانده اند و همچنین به عنوان بخشی از بسته کمک های غرب به کی‌یف عرضه شود.
کوروتچنکو افزود: "ایالات متحده خلبانان افغان را برای استفاده تجهیزات ساخت شوروی، به ویژه جنگنده های میگ 29 که هنوز در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی باقی مانده است و قرار است به عنوان بخشی از کمک نظامی غرب به کی‌یف عرضه شود آموزش خواهد داد.
پیش از این نیز "ضمیر کابلوف" نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه این کشور گفته بود آمریکا در تدارک اعزام نظامیان دولت سابق افغانستان به اوکراین است.
ماه آپریل نیز مسئولان اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گزارش داده بودند آمریکا 16 بالگرد نظامی را که برای ارتش حکومت پیشین افغانستان خریداری کرده بود را به اوکراین تحویل می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала