مصاحبه با پیلوت افغان در مورد اعزام پیلوت های سابق افغانستان به اوکراین

© Sputnik / Vladimir Perventsev /  مراجعه به بانک تصاویر طیاره میگ - 21 سوریه
طیاره میگ - 21 سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
عضو شوید
پیلوت های افغانی را که امریکا میخواهد برای نبرد در اوکراین، علیه روسیه استخدام کند، به زودی آماده نمی شوند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسماعیل حیدر اسبق استاد پوهنتون هوایی و مدافع هوایی افغانستان، فعلاً private Pilot در مورد استخدام پیلوت های افغانی به اوکراین توضیحات داده گفت: پیلوت های افغانی را که امریکا میخواهد برای نبرد در اوکراین، علیه روسیه استخدام کند، به زودی آماده نمی شوند. اما جنگ در اوکراین ادامه دارد و به نفع اوکراین و غرب نیست.
Истребитель-перехватчик МиГ-31 взлетает во время тренировочного полета в Липецке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2022
پیلوت روسی یک جنگنده میگ 29 اوکراینی را سرنگون کرد

باید گفت، اول این که پیلوت های افغان به اندازه کافی تجربه چین محاربه را ندارند. دوم این که شرایط جنگی و محیط اراضی خیلی متفاوت از افغانستان می باشد و پیلوت های با تجربه سالخورده و متقاعد هستند. مهم این است که در طول حضور نیروهای غرب در افغانستان، پیلوت های افغان به طیارات برازیلی پرواز می کردند که نسبت به طیارات محاربوی اوکراین بسیار زیاد فرق دارد. طیارات امریکایی لاتین مافوق سرعت صوت نیست و توان بمبارد شدید را نیز ندارند.
محمد اسماعیل حیدر اسبق استاد پوهنتون هوایی و مدافع هوایی افغانستان در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک گفت: "پیلوت عاجل آماده پرواز نمی گردد. برای این کار از 3 تا 6 ماه ضرور است. در حالت تعلیمی بیش از 20 ساعت پرواز و برای نبرد- بیش از 40 ساعت پرواز حتمی است". شاید یک تعداد پیلوت های اردوی سابق بنا بر مشکلات اقتصادی، حاضر شوند که علیه روسیه بجنگند. اما در نبرد، سعی خواهند ورزید که از در گیری مستقیم با قوای هوایی و مدافع هوایی- فضائی روسیه دور باشند.
دیگر اینکه فعلاً اوکراین طیارات کافی برای جنگ ندارد، بناً کشورهای اروپایی شرقی عضو وارسا به اوکراین طیارات سابق روسی خود را به پیلوت های افغان واگذار خواهند شد، تا جلو تعرض روس ها را بگیرند که غیر ممکن است.
روسیه مجهزترین کشور در ساحهء دفاع هوائی-فضائی است. حضور یک تعداد پیلوت افغان، نمی تواند وضع ناگوار اوکراین را نجات بدهد.
Американские вертолеты «Чинук» во время военных учений Saber Strike 2014 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
دنمارک و چک راکت، هلیکوپتر و تانک ها را به اوکراین می فرستند

وی تاکید کرد که نبرد پیلوت های افغان در اوکراین هیچ انگیزۀ به جز پول نخواهد داشت. اوکراین مجبور خواهد شد پول هنگفت را به پیلوت های افغانی بپردازند.
پیلوت های هلیپکوتر افغانی، آماده هستند و می توانند در جریان یک ماه و ممکن کمتر از آن آماده پرواز در اوکراین شوند، اما قوای هلیکوپترهای افغانی نمی تواند وضع نبرد های اوکراین را تغییر دهد. نخست این که روسیه با سلاح پیشرفته دافع هوا مجهز است. اما می تواند سربازان اوکراین را مخفیانه از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال دهند. اما در میدان نبرد نابود می گردند.
به هر صورت، متاسفانه در این جنگ، پیلوت های افغان بخاطر پول و یا پاسپورت امریکا کشته خواهند شد. در غیر پیلوت های افغانی که در امریکا هستند، از شرکت در جنگ های هوایی امتناع خواهند ورزید، مشروط به این که شرایط مجبور نکند.
خلاصه یگانه انگیزه شرکت پیلوت های افغان در جنگ های اوکراین، فقط پول و پاسپورت امریکا و یا پاسپورت کشورهای اتحادیه اروپا برای خودشان و خانواده های شان می باشد.
در اخیر باید گفت که طالبان در این عرصه هیچ تاثیری ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала