از بین رفتن مدرک های مهم در ریاست معارف طالبان در بامیان به خاطر سرازیر شدن سیلاب

© @https://twitter.com بازداشت یک گردشگر خارجی از سوی طالبان در بامیان
بازداشت یک گردشگر خارجی از سوی طالبان در بامیان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند، که سیلاب‌های پسین به داخل تعمیر ریاست معارف طالبان در این ولایت سرازیر شده که در پی آن، شماری از مدرک های مهم این اداره از بین رفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، یک منبع معتبر از ریاست معارف طالبان در ولایت بامیان که خواست از او نام برده نشود، روز یک‌شنبه، ۶ سنبله گفت، که در پی سرازیر شدن سیلاب به این ریاست، شعبه شهادت‌نامه و نتایج آن با دست‌کم هفت پایه کمپیوتر و ۳۰ جلد کتابچه نتایج و شهادت‌نامه تخریب شده‌اند.
به گفته او، نتایج سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ خورشیدی، در پی سرازیر شدن سیلاب،‌ از بین رفته‌ است.
درهای بامیان به روی گردشگران پس از سه ماه باز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
حیف و میل درآمد 9 ماه آمریت گردشگران بامیان از سوی طالبان
ریاست معارف طالبان در بامیان تا کنون درباره این موضوع چیزی نگفته است.
در نوارهای تصویری که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، نیز دیده می‌شود که سیلاب به داخل تعمیر ریاست معارف بامیان سرازیر شده و کارمندان این اداره در حال پاک‌کاری شعبه‌های‌شان هستند.
افزون بر این، در روزهای پسین بارش باران و سرازیر شدن سیلاب در ولایت بامیان، خسارات هنگفت مالی بر باشندگان مرکز و شماری از ولسوالی‌های این ولایت وارد کرده است.
ملا عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان، در نشست کمیته مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت، از موسسات کمک‌رسان ملی و بین‌المللی خواسته است که به آسیب‌دیده‌گان‌ سیلاب در بامیان امدادرسانی کنند.
یادآوری می کنیم، که روز گذشته کمیسیون رسیده‌گی به حوادث طالبان اعلام کرد که در اثر سیلاب‌های اخیر در ۲۱ ولایت کشور، ۱۹۴ تن جان باخته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала