رسانه: واشنگتن و کی‌یف آمریکایی ها را فریب دادند تا از یک عملیات پرهزینه علیه روسیه حمایت کنند

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی غربی در گزارشی از فریب رسانه ها و مقام های اروپا و آمریکا در مورد اوضاع اوکراین انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رامزی ماردینی ستون نویس نشریه‌ی The National Interest در مقاله‌ی برای این روزنامه وشت: مقامات غربی و رسانه ها بی رحمانه شهروندان خود را فریب می دهند، "تهدید" روسیه را افزایش می دهند و یک سیاست اطلاعاتی سختگیرانه برای طرفداری اوکراین را دنبال می کنند.
وی در این مقاله خاطرنشان می‌کند که که تعصب در قبال روسیه در غرب از همان آغاز درگیری وجود داشت.
ماردینی در ادامه می‌نویسد: دیدگاه هیستریک و یک جانبه رسانه ها از درگیری، اعتبار آنچه را که در میدان اتفاق می افتد کاهش داده است. رسانه ها به طور پیش فرض کاملاً به داده های ارائه شده توسط یکی از طرفین متکی هستند.
به گفته تحلیلگر، در نتیجه واشنگتن و ک‌ی‌یف توانستند به طور غیرقابل کنترل تفسیر خود از رویدادها را برای مخاطبان شکل دهند. و این ترتیب مردم آمریکا را فریب دادند تا از یک عملیات پرهزینه و مخاطره آمیز علیه روسیه حمایت کنند.
پیش از این، روزنامه چینی گلوبال تایمز در گزارشی خاطرنشان کرد که ایالات متحده با ایجاد تصویری از اوکراین به عنوان یک "طرف خوب" بسیار فریفته شده است و این تلاش ها پوچ به نظر می رسد.
یک روزنامه آلمانی در مطلبی به ظهور نشانه هایی از خستگی غرب از جنگ اوکراین اشاره کرد و ایده انزوای روسیه را تفکری آرزویی دانست که محقق نشده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала