هشدار روسیه از وقوع یک فاجعه هسته‌ای در پی حمله ارتش اوکراین به نیروگاه‌هسته زاپاروژیا

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه‌هسته زاپاروژیا
  نیروگاه‌هسته زاپاروژیا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو گفت: گلوله باران وحشیانه نیروگاه هسته ای راپاروژیا توسط نظامیان اوکراینی، جهان را در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، آندره بلوسوف، معاون رئیس هیئت روسیه در سازمان ملل در نشست پایانی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، گلوله باران وحشیانه نیروگاه هسته ای زاپاروژیا توسط نظامیان اوکراینی جهان را در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار می دهد.
به گفته معاون نماینده روسیه، در طول کنفرانس نامبرده در سازمان ملل بیانیه‌های ضد روسی مطرح شد. این بیانیه ها به خصوص در چند روز گذشته بدبینانه به نظر می رسیدند. زمینه این بیانیه ها آنها گلوله باران وحشیانه نیروگاه هسته ای زاپاروژیا توسط تشکل های اوکراینی بود که جهان را در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار می دهد.
نیروگاه زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین است و از سوی نیرو های روسی کنترل می‌شود، تاکنون از سوی نظامیان اوکراینی هدف چندین حمله قرار گرفته است.
گفتنی است پیش ازاین واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که نیروهای اوکراینی به بمباران اطراف نیروگاه ژابوروژیا ادامه می‌دهند که این مسأله میتواند پیامدهای فاجعه‌باری به دنیال داشته باشد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: برخی از بخش‌های نیروگاه هسته‌ای ژابوروژیا در نتیجه حملات اوکراین آسیب دیده است.
نبنزیا تاکید کرد: اوکراین در حمله مناطق اطراف این نیروگاه از سلاحهای ساخت کشورهای غربی استفاده میکند.
وی با انتقاد از حمایت غرب از اوکراین گفت که کشورهای غربی حملات اوکراین به این نیروگاه را محکوم نکرد و حتی درخواست نوقف این حملات را مطرح نکردند، بلکه ما را سرزنش کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала