بریتانیا: آشفتگی انسانی در افغانستان نشان دهنده تغییرناپذیری گروه طالبان است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
عضو شوید
وزیر بریتانیا برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع گفته است، که آشفتگی انسانی در افغانستان نشان دهنده ای تغییر نکردن گروه طالبان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، طارق احمد، وزیر بریتانیا برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع در مطلبی درباره افغانستان نوشته است، که کارکرد یک‌ساله طالبان در افغانستان نشان می‌دهد که آنان تغییر نکرده‌اند و افغانستان با بحران انسانی ویرانگر مواجه است.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
دره زدن یک زن و یک مرد توسط طالبان در تخار
احمد در این مطلب اوضاع جاری در افغانستان را غم‌انگیز خواند و گفته "وخامت وضعیت حقوق بشری در سراسر افغانستان یک واقعیت غم‌انگیز است، اما ما مصمم هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که دستاوردهای بیست ساله این کشور بیهوده نیست".
این وزیر بریتانیایی افزوده "با آن که طالبان هیچ‌گونه تغییر نکرده‌اند، اما باید این واقعیت را بپذیرند که امروز افغانستان و مردم آن تغییر کرده اند".
وزیر بریتانیا برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع تاکید کرده که این کشور با شرکای بین المللی بر طالبان فشار می‌آورند تا حقوق بشر را رعایت کرده و از سلب آزادی زنان، عدم اجازه دادن دختران به ادامه تحصیل و ممنوعیت بیان آزاد، جلوگیری کنند.
او هم‌چنان تاکید کرده که کمک به همه دختران برای بازگشت به مکتب و بازگشت زنان افغانستانی به کار یک اولویت است.
وزیر بریتانیا برای آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع با اشاره به کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۲۸۶ میلیون پوند این کشور با افغانستان بار دیگر تاکید کرده که افغانستان با یک "آشفتگی انسانی ویرانگر" مواجه است. او افزوده که بریتانیا میلیون‌ها شهروند عادی افغانستان را که تحت حکومت طالبان زندگی می‌کنند، فراموش نخواهد کرد و به مردم این کشور اطمینان می‌دهد که تعهد بریتانیا به آن‌ها همچنان قوی است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از چیرگی دوباره اش بر افغانستان، بازهم همان قوانین افراطی اش را بر این کشور حاکم کرده و دختران را از رفتن به مکتب منع، بانوان را از کار کردن منع کرده است و همه آزادی های مدنی سیاسی زنان را گرفته و به هیچ اصول جهانی و انسانی پایبند نیستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала