کشت و قاچاق مواد مخدر برای نیم میلیون جمعیت افغانستان زمینۀ کار فراهم کرده است

© AP Photo / David Guttenfelder ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟
 ترافیک مواد مخدر افغانستان به کجا منتهی میشود؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
عضو شوید
در تازه‌ترین گزارشی که در پیوند به چالش مواد مخدر در افغانستان پرداخته شده، مربوط به یک اتاق فکر آمریکایی موسوم به "آتلانتیک کنسول" است.
به گزارش اسپوتنیک، مواد مخدر یکی از معضلاتی‌ست که از مدت‌ها به این‌سو گریبان‌گیر افغانستان است؛ معضلی که هم مردمان این کشور را با مشکل دچار کرده است و هم جهانیان را.
در تازه‌ترین گزارشی که در پیوند به چالش مواد مخدر در افغانستان پرداخته شده، مربوط به یک اتاق فکر آمریکایی موسوم به "آتلانتیک کنسول" است.
سلام وطندار می نویسد که براساس گزارش این سازمان، کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به بیش از نیم میلیون جمعیت این کشور زمینۀ کار را فراهم کرده است. به گفتۀ این سازمان، پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، صنعت مواد مخدر نیز در حال رونق است.
 روسیه: پس از حمله آمریکا، افغانستان به آزمایشگاه مواد مخدر تبدیل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
روسیه: پس از حمله آمریکا به افغانستان این کشور به آزمایشگاه مواد مخدر تبدیل شد
آتلانتیک کنسول باور دارد که تحریم‌های اقتصادی در برابر امارت اسلامی، بلوکه‌شدن دارایی‌های ارزی افغانستان و قطع کمک‌های جهانی، سبب شده‌ است تا کشاورزان افغانستان توان کشت بدیل را از دست بدهند.
در گزارش آمده است: "از زمان دولت جمهوری به این‌سو تجارت غیرقانونی مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین سکتورهای اقتصادی در افغانستان بوده که به بیش از نیم میلیون جمعیت این کشور زمینۀ کار را فراهم کرده است."
گزارش آتلانتیک کنسول در حالی پخش می‌شود که در ماه حمل سال روان، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با صدور یک فرمان، استعمال، کشت، خریدوفروش، صادرات و پروسس مواد مخدر را در افغانستان ممنوع قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала