هنگری جواز اعمار استیشن هستوی پاکس-2 را به روس اتم صادر کرد

© Photo / Dan Novac/Pixabay Река Дунай в Будапеште, Венгрия
Река Дунай в Будапеште, Венгрия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
عضو شوید
امروز روس اتم جواز اعماراستیشن پنجم و ششم اتمی پاکس را از اداره انرژی اتمی هنگری دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دولت هنگری گفت: "اداره دولتی انرژی اتمی، جواز اعمار واحدهای پنجم و ششم استیشن هستوی را که در پایگاه پاکس ساخته می‌شود، می‌دهد".
مدت اعتبار نامه از تاریخ امضای آن به مدت ده سال می باشد.
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2022
هنگری بر خلاف خواست اروپا می خواهد از روسیه نفت بخرد
پیش از این، در 13 جولای، پیتر شیارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی هنگری گفت که مقامات هنگری در حال مذاکره در مورد مسیرهای تامین جدید برای عناصر ایمنی استیشن هستوی پاکس هستند. هنگری قصد دارد عناصر پروژه NPP Paks-2 را به صورت تسریع دریافت کند و با وجود وضعیت اطراف اوکراین، بلاک های سیمانی را در خزان بسازد.
پیشتر، سیجارتو، در 13 جولای گفت که هنگری حتی حاضر نیست درباره تحریم گاز روسیه بحث کند و از بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا در صورتی که شامل محدودیت هایی علیه گازپروم یا گازپروم بانک باشد، حمایت نخواهد کرد.
در 5 جولای، Szijjartoگفت که هنگری از نظر فیزیکی نمی تواند استفاده از حامل های انرژی روسیه خودداری کند و آنها را با تامین سوخت از کشورهای دیگر جایگزین نماید.
پیش از این، در 24 جولای مشاور سیاسی بالااز اوربان، صدراعظم هنگری گفته بود که اتحادیه اروپا باید اعمال تحریم ها علیه روسیه را در رابطه با عملیات ویژه متوقف کند. او توضیح داد که روسیه با وجود تحریم ها زنده می ماند، در حالی که اتحادیه اروپا به خودش آسیب می رساند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала