Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تسلط کامل رئال بر اروپا؛ آخرین جوایز یوفا نیز در چنگ کهکشانی‌ها+ عکس

© AFP 2023 / DENIS CHARLETМяч UEFA
Мяч UEFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2022
عضو شوید
رئال مادرید با برنده شدن کریم بنزما و کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین بازیکن و مربی سال؛ آخرین جوایز یوفا را تسلط یافت.
به گزارش اسپوتنیک؛ امشب در جریان مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ جوایز بهترین‌های سال یوفا نیز اهدا شد که در آن کریم بنزما مهم‌ترین جایزه فصل یعنی بهترین بازیکن سال اروپا را کسب کرد.
در همین حال کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی سال برگزیده شد، این جوایز آخرین جوایز مهم یوفا بود که نمایندگان رئال بر آن هم تسلط کامل یافتند.
بنزما در فرم فوق العاده‌اش 15 بار در این رقابت‌ها گلزنی کرد و پس از این‌که تیم رئال در فینال لیورپول را شکست داد، برای پنجمین بار در دوران حرفه‌ای خود جام قهرمانی را بالای سر برد.

همچنان آنچلوتی اولین مربی‌ای شد که چهار بار موفق به کسب معتبرترین جام باشگاهی اروپا می‌شد. او اولین بار در سال‌های 2003 و 2007 با آث میلان این عنوان را به دست آورد و سپس در سال 2014 با رئال قهرمان شد. وقتی از آنچلوتی پرسیده شد که چگونه موفق‌ترین مربی این رقابت‌ها شده، آنچلوتی گفت: "اشتیاق من به ورزش و کیفیت بازیکنان. فصل گذشته ارتباط فوق العاده‌ای بین کهنه سربازان و جوانان وجود داشت، شیمی فوق العاده‌ای با هواداران وجود داشت که به ما کمک کرد به یک دستاورد باورنکردنی برسیم."

آنچلوتی در مورد بنزما گفت: "کریم فقط یک مُهاجم فوق العاده و بهترین گلزن نیست، او یک فوتبالیست فوق العاده است که روز به روز با نگرش عالی حمایت می‌شود. در مقایسه با سال گذشته، امسال او دانش خود را بهبود بخشید، او بازی را به خوبی می‌داند، چگونه بازی را مدیریت کند و او یک رهبر قوی در رختکن و دوست خوب من است. ما خوش شانس هستیم که کریم را داریم."

البته در سوی مقابل الکسیا پوتیاس ستاره تیم زنان بارسلونا با شکست دادن بت مید از انگلیس و لنا اوبردورف از آلمان برنده جایزه بهترین بازیکن زن سال شد.
پوتیاس که سال گذشته جایزه را همراه با توپ طلا دریافت کرد، فصل گذشته 34 گل برای بارسلونا به ثمر رساند که این باشگاه تمام جام‌های داخلی را به دست آورد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. با این حال، این بازیکن 28 ساله پس از پارگی رباط زانو در تمرینات، در یورو بازی نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала