گلوبال تایمز: غرب اوکراین را به یک پولیگون تسلیحاتی تبدیل کرده است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Площадь Независимости в Киеве
Площадь Независимости в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
روزنامه گلوبال تایمز می نویسد که غرب اوکراین را به یک پولیگون تسلیحاتی برای تضعیف روسیه تبدیل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، کی‌یف در شش ماه گذشته بیش از 10 میلیارد دالر کمک نظامی از ایالات متحده دریافت کرده است. بر اساس سرمقاله ای در روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین، غرب اوکراین را به محل آزمایش تسلیحات و چرخ گوشت، برای تضعیف روسیه تبدیل کرده است.
این نشریه می نویسد که آغاز درگیری، مدت زمان و پیامدهای گسترده آن تا حد زیادی فراتر از همه انتظارات بود. پس از شش ماه، درگیری از بخش نظامی به دیپلماسی، انرژی و مالی سرایت کرد.
این مقاله می افزاید: این سوال که چه زمانی همه اینها به پایان می رسد، بیشتر مورد بحث قرار گرفته است، و این به خودی خود نشان دهنده بدبینی عمیق است - این مقاله می افزاید: درگیری ادامه دار هنوز پایانی دیده نمی شود.
در حال حاضر "فشار تحریم" تشکیل‌شده توسط واشنگتن، یورو را به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر رساندند و تورم نیز در کشورهای بزرگ اروپایی به سرعت در حال رشد است. طرف‌های درگیر در این امر تلاش می‌کنند نه اینکه چگونه "کمی بیشتر برنده شوند"، بلکه چگونه "کمی کمتر ببازند" محاسبه کنند.
نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که در حال حاضر افرادی نیز هستند که می‌ترسند ناگهان درگیری پایان یابد و به دنبال آن هستند که آن را ادامه دهند، در حالی که در ایالات متحده و سایر رسانه‌های غربی در چند روز گذشته به ندرت جهان شاهد دعوت به صلح بوده.
برعکس، این نشریه افزود، بسیاری از رسانه‌های آمریکایی "با نگرانی" خاطرنشان کردند که "حمایت از اوکراین در حال کاهش است" و CNN حتی اعلام کرد که "زمستان سخت آزمونی برای حمایت اروپا از اوکراین خواهد بود که قبلاً هرگز نبوده است".
این روزنامه در عین حال خاطرنشان کرد، رسانه های آمریکایی چشم خود را بر درد اروپا بسته و به قولی حتی آن‌ها را متهم کردند که نمی تواند حتی بهای ناچیز را تحمل کند.
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
پنهان‌کاری آمریکا در ارسال جنگ افزار ها به کی‌یف
پوچ تر این است که آغاز کننده این درگیری خونین به اصطلاح شخصیت عدالت و حافظ صلح تبدیل شده است. کی‌یف در شش ماه گذشته راکت انداز، هلیکوپتر، موترهای تاکتیکی و موشک از کشور دریافت کرده است. آمریکا و غرب، بیش از 10 میلیارد دالر کمک نظامی و انواع تمجیدها و تشویق های ارزان قیمت از سوی سیاستمداران و رسانه های غربی، به جز اینکه او هیچ تعهد امنیتی از سوی آمریکا و غرب دریافت نکرد.
گلوبال تایمز اشاره می کند که بهایی که اوکراین برای کمک های ایالات متحده و غرب می پردازد این است که زمین سیاه پهناور آن "به میدان آزمایش سلاح های آمریکایی و غربی و چرخ گوشتی برای تضعیف روسیه تبدیل شده است".
علاوه بر این، غرب نیز می خواهد همه اینها را در سایر نقاط کره زمین کپی کند و به نام "صلح" بحران های منطقه ای ایجاد کند.
به گفته نویسندگان مقاله، واشنگتن از دیرباز به مردم داستان‌هایی درباره "ضعف‌ها بر قوی‌ترها پیروز می‌شوند"، جعل روایت "عدالت در برابر شر"، تحریک و استفاده از برخی کشورهای همسایه با قدرت‌های بزرگ برای مقابله با آنها علاقه داشته است.
نویسندگان مقاله، اشارع دادند که در عصر جهانی شدن، همه جهان هم در امنیت و هم در خطر سهیم هستند. گسترش منطقه امنیتی خود تا آستانه دیگران غیرمنطقی است و غیرممکن است که امنیت خود را به قیمت امنیت دیگران ایجاد کنید.
ما همچنین به کشورهای هژمونیک و اتحادهای بسته که وسواس "امنیت مطلق" دارند توصیه می کنیم که اجازه ندهند بحران تشدید شود، در غیر این صورت تنها به یک بحران امنیتی جهانی و معضل امنیتی بدتر منجر می گردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала