پادشاه منظومه شمس؛ تلسکوپ جیمز وب منظره شگفت‌انگیزی از سیاره مشتری را ثبت کرد

© @https://twitter.com Jupiter
Jupiter - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عضو شوید
تلسکوپ فضایی جیمز وب با نگاه به سیاره‌ی مشتری، جزئیات بی‌نظیر آن را در پس‌زمینه‌ای از کهکشان‌های گوناگون به‌تصویر کشیده است که ساعت‌ها وقت دانشمندان را برای تحلیل داده‌ها به خود اختصاص خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان اخیرا تصاویر مسحورکننده‌ای از سیاره "مشتری" منتشر کردند که این سیاره را با جزئیاتی بی‌سابقه نشان می‌دهد. طبق اعلام دانشمندان، تصاویر مشتری توسط تلسکوپ فضایی "جیمز وب" در ماه جولای ثبت شده است. این تصاویر شامل مناظری بی‌سابقه از بزرگترین سیاره منظومه شمسی است که شفق‌های شمالی و جنوبی و "مه چرخان" قطبی این سیاره را نشان می‌دهد.
در تصویر ثبت‌شده، لکه قرمز و بزرگ مشتری، طوفان بزرگی که می‌تواند زمین را ببلعد، در کنار طوفان‌های کوچک‌تر بی‌شمار خودنمایی می‌کند.
یکی از تصاویر که حلقه‌های کم نور در اطراف سیاره و همچنان دو قمر کوچک را در پس زمینه درخشانی از کهکشان‌ها نشان می‌دهد، بسیار تماشایی است.
دانشمند سیاره‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، در بیانیه‌ای گفته است: "همه این ها کاملاً باورنکردنی است. صادقانه بگویم، ما واقعاً انتظار نداشتیم کار جمیز وب به این خوبی باشد."
به گفته تیم تحقیقاتی ، تصاویر مادون قرمز به طور مصنوعی در رنگ‌های آبی، سفید، سبز، زرد و نارنجی رنگ‌بندی شده‌اند تا ویژه‌گی‌ها برجسته شود.
جانشین 10 میلیارد دالری ناسا و آژانس فضایی اروپا برای تلسکوپ فضایی هابل، در پایان سال گذشته پرتاب شد و از تابستان به این‌سو کیهان را با مادون قرمز رصد کرده است.
دانشمندان امیدوارند که طلوع جهان را با وب ببینند و تمام راه را به زمانی که اولین ستاره‌ها و کهکشان‌ها در 13.7 میلیارد سال پیش شکل گرفتند، نگاه کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала