ترودو: غرب حد اقل تا دو سال دیگر هم به نفت و گاز روسیه وابسته خواهد بود

© @https://twitter.com نخست وزیران کانادا و آلمان - شولتز و ترودو
نخست وزیران کانادا و آلمان - شولتز و ترودو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
نخست‌وزیر کانادا گفته است که هنوز مورد تجاری مشخصی برای توسعه صادرات گاز طبیعی به اروپا وجود ندارد. او معتقد است که اروپا و آلمان تا یکی دو سال آینده همچنان به نفت و گاز روسیه وابسته خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت: "اروپا و آلمان تا یکی دو سال آینده همچنان به واردات نفت و گاز روسیه وابسته خواهند بود. مخصوصا به گاز"

وی همچنین روسیه را به "عدم تمایل" برای تامین مقدار لازم از منابع انرژی به بازار اروپا متهم کرد، علیرغم این واقعیت که روسیه بارها هرگونه ادعایی مبنی بر استفاده طرف روسی از گاز یا نفت به عنوان سلاح فشار سیاسی را رد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر گفت، روسیه به طور مداوم به تمام تعهدات خود عمل می کند و روسیه همچنان می تواند امنیت کامل انرژی اروپا را تضمین کند.

کشورهای غربی همچنان به بحث درباره اقدامات مختلف برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز می پردازند. تاکنون نه با تحریم نفتی از جمله اتحادیه اروپا و نه با امتناع داوطلبانه شرکت‌های خارجی، این امر امکان‌پذیر نبوده است. تغییر مسیر صادرات، طرح‌ های عرضه جایگزین و تاثیر تحریم ها در قیمت‌های جهانی نفت به روسیه این امکان را می‌ دهد تا درآمدهای بودجه خود را حتی با تخفیف در نفت خود تضمین کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست بازدارندگی و تضعیف روسیه راهبرد بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به اقتصاد کلی جهان وارد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌ جمهور روسیه خاطرنشان کرد، کشورهای غربی دیر یا زود باید به خود بیایند، آنها مغرض هستند و وقتی متوجه شوند تحریم ها به آنها ضربه می زند، به گفتگو با روسیه سازنده تر برخورد می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала