گوترش: خطر جنگ هسته ای در سطح بالایی قرار دارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر گوترش
گوترش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل می‌‌گوید، خطر درگیری هسته‌ای امروز به جدی‌ترین خطر در دهه‌های اخیر تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل اخیرا در نشست شورای امنیت گفت: خطر هسته‌ای به بالاترین سطح طی چندین دهه افزایش یافته است.
او تاکید کرد: کشورهای با تسلیحات هسته‌ای باید متعهد شوند که اولین طرفی نیستند که بخواهند از آن تسلیحات استفاده کنند. آنها همچنین باید به کشورهایی که تسلیحات هسته‌ای ندارند تضمین دهند که علیه آنها از تسلیحات هسته‌ای استفاده نخواهند کرد و آنها را هم به استفاده از چنین تسلیحاتی تهدید نمی‌کنند و در این زمینه هم شفاف باشند. رجزخوانی هسته‌ای باید متوقف شود.
گوترش گفت:‌ ما نیاز داریم تا همه کشورها بار دیگر به یک جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای متعهد شوند و از هیچ تلاشی برای آمدن به پای میز مذاکره به منظور کاهش تنش‌ها و پایان دادن به رقابت هسته‌ای، یکبار و برای همیشه، دریغ نکنند.
این اظهارات دبیر کل سازمان ملل در حالی گفته می‌شود که پیش ازاین ایگور ویشنوتسکی، معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت که ایالات متحده باید سلاح های هسته ای را از کشورهای ثالث خارج کند. وی افزود: ناتو خود را یک اتحاد هسته‌ای می‌داند و سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در قلمرو کشورهای ثالثی قرار دارد که هسته‌ای محسوب نمی‌شوند، اما در حال استفاده از آنها هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала