قیمت گاز در اروپا به بالاترین سطح تاریخی خود رسید

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
قیمت گاز در اروپا همچنان رو به افزایش است به طوری که در حال حاضر به بالاترین سطح خود از سال 1996 رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، داده های بورس ICE لندن نشان می‌دهد که، قیمت گاز در اروپا به بالاترین حد تاریخی خود رسیده و رکورد سال 1996 را شکست.
قیمت گاز در بازارهای اروپا روز گذشته 22 آگست با 19.3 درصد افزایش همراه بود و به مرز 2900 دالر در هر هزار متر معکب رسید.
این مبلغ طی 6 ماه گذشته یعنی از ماه مارچ و اوایل بحران اوکراین و محدودیت صدور گاز روسیه به اروپا بالاترین رقم بوده است.
شرکت گاز پروم روسیه اخیرا اعلام کرد که پمپاژ گاز طبیعی از طریق خط لوله نورد استریم 1 ( خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان) به مدت 3 روز یعنی از 31 آگوست (ماه جاری میلادی) تا 2 سپتامبر به دلیل تعمیرات متوقف خواهد شد.
دوره تعمیرات و نگهداری برنامه‌ریزی نشده برای خط لوله نورد استریم 1 که از بستر دریای بالتیک به آلمان می‌رسد طولانی شده‌ و اختلاف بین مسکو و بروکسل بر سر انرژی را عمیق‌تر کرده‌است. محدود شدن عرضه گاز روسیه به اروپا تورم در این منطقه را بالا برده و خطر سهمیه ‌بندی انرژی و رکود اقتصادی را بیشتر کرده ‌است.
شرکت گازپروم دلیل این توقف را نیاز تنها کمپرسور این خط لوله به تعمیرات و نگهداری اعلام کرده‌ است. جریان گاز از سایر خطوط لوله‌ها هم از زمان حمله روسیه به اوکراین کاهش ‌یافته است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
اتحادیه اروپا مسکو را به استفاده از "انرژی به عنوان سلاح" متهم می‌کند، اما روسیه این اتهام را رد می‌کند و استدلال می‌کند که تحریم‌های اروپا عامل اصلی کاهش صادرات و عرضه گاز روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала