ائتلاف زنان افغان به سازمان ملل؛ معافیت سران طالبان را تمدید نکنید

© Photo / BakhtarNAهیئتی از حکومت طالبان به قطر سفر کرد
هیئتی از حکومت طالبان به قطر سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2022
عضو شوید
نهادی زیر نام ائتلاف زنان افغانستان برای تغییر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته که معافیت سران طالبان را تمدید نکند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، سازمان "ائتلاف زنان افغانستان برای تغییر" با ارسال نامه‌ای از شورای امنیت سازمان خواسته است که به معافیت سفر همه رهبران طالبان پایان دهد.

این ائتلاف گفته است که با وجود تعهد طالبان مبنی بر رعایت حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی و تشکیل حکومت فراگیر، این گروه به قوانین سختگیرانه خود بازگشته‌اند.

به گفته این زنان عضو این ایتلاف، طالبان نه تنها محدودیت شدید بر زنان و دختران وضع کرده‌اند، بلکه دست آوردهای بیست ساله زنان را نیز نابود کرده است.

آنان تاکید کرده اند که طالبان آزادی زنان و دختران را از آنان گرفته و به دختران بالاتر از 12 سال اجازه رفتن به مکتب نمی‌دهند.

در این نامه آمده است که طالبان کمیسیون مستقل حقوق بشر و وزارت امور زنان را لغو کرده‌اند و هیچ میکانیزمی برای حمایت از زنان وجود ندارد.
به باور این زنان، فشارهای سیاسی بر طالبان باید ادامه داشته باشد تا این گروه رویکردشان را تغییر دهد.

این ائتلاف از جهان خواسته است که در کنار مردم افغانستان بایستد و به معافیت سفر طالبان پایان دهد.

در نامه ائتلاف آمده است که 135 تن از اعضای طالبان در تحریم سفرها قرار دارند که از آن میان 13 تن آنها در سال 2011 بخاطر اشتراک در گفتگوی صلح معنی‌دار معافیت سفر دریافت کرده بودند.

این در حالی است که معافیت سفر 13 عضو رهبری طالبان روز جمعه 20 آگست به پایان رسید اما شورای امنیت سازمان ملل تاکنون به دلیل اختلاف‌ها نتوانسته در زمینه تصمیم بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала